Avatar billede ebe Praktikant
30. december 2004 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Du har ikke rettigheder til at se denne side

Når jeg prøver at vise en mappe på nettet, som ikke ligger i htdocs, viser ie "Du har ikke rettigheder til at se denne side"

Virtual host ser sådan ud:

<VirtualHost *:80>
  ServerAdmin webmaster@karolinelund.dk
  DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Group/Apache2/virtualservers/edith"
#errorLog......
#CustomLog.....
</VirtualHost>

Kan det ikke lade sig gøre, eller skal jeg ændre noget i win2k?

hilsen Ebe
Avatar billede razor Nybegynder
30. december 2004 - 20:56 #1
Hvad staar der er din error-log? Det kan evt. vaere fordi du skal have en <Directory>-blok hvor du angiver rettigheder (allow,deny,order).
Avatar billede ebe Praktikant
30. december 2004 - 20:58 #2
error log er ###-et ud.
Avatar billede razor Nybegynder
30. december 2004 - 21:02 #3
Saa kig i den generelle. Eller slaa den til.
Avatar billede ebe Praktikant
30. december 2004 - 21:03 #4
prøver lige...
Avatar billede ebe Praktikant
30. december 2004 - 21:07 #5
[Dato...][error][client 80.....] Directory index forbidden by rule:  C:/Program Files/Apache Group/Apache2/VirtualServers/edith/
Avatar billede ebe Praktikant
30. december 2004 - 21:41 #6
der er én directory block for ....apache2/htdocs. Men skal jeg lægge alle filer som virtuelle hosts leverer til nettet i htdocs? kan jeg ikke lave et directory for hver host?
Avatar billede razor Nybegynder
30. december 2004 - 22:16 #7
Nar den siger 'Directory index forbidden by rule', er det jo fordi du mangler en index.html (e.lign). Hvis du gerne vil have den til at lave sin egen indeksfil (baseret paa indholdet af kataloget), kan du lave en <Directory>-blok hvor du skriver noget lignende:

  Options +Indexes
Avatar billede ebe Praktikant
30. december 2004 - 22:19 #8
nu er det første gang... så det ville være dejligt, hvis du kunne uddybe lidt. Hvor i httpd skal jeg tilføje nøjagtigt hvad?
Avatar billede ebe Praktikant
31. december 2004 - 12:42 #9
det er rigtigt nok, hvis jeg lægger en index.html i mappen, kommer den. men hvordan skriver jeg directory blokken? kun for denne virtual host?