Avatar billede folle Nybegynder
30. december 2004 - 18:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dynamiske forms?

Jeg vil lave en side med en form hvor man kan angive et antal stoffer med et tilhørende antal koncentrationer. En simpel skabelon kan ses her: http://www.bioxray.dk/~folsted/test.php.

Jeg har forsøgt at lave det med javascript men det blev hurtigt ret uoverskueligt, så derfor er jeg gået over til php. Det er min plan at siden skal realoades hver gang der ændres på antallet af stoffer/koncentrationer og disse ændringer skal så fremgå af den nye side og med indtastede værdier i de rigtige felter.

Mit problem er at lave en simpel implementation af de forskellige variable. Jeg er ikke nogen ørn til php så hvis du har en god idé til implementationen er jeg meget interreseret.

mvh Folle
Avatar billede googolplex Novice
30. december 2004 - 19:14 #1
Jeg sidder faktisk og laver præcis det samme og har oprettet 2 spørgsmål om emnet :)

Selve PHP-delen har jeg lavet vha. HTML_QuickForm og så loader jeg siden vha. onclick="this.form.submit();" på en checkbox. Jeg tror du bør bruge onchange="this.form.submit();" siden du bruger selects.

Kan du uddybe lidt mere, hvad du har svært ved i PHP ?
Avatar billede folle Nybegynder
30. december 2004 - 19:24 #2
Jeg har problemer med at representer de forskellige variable, fordi der er at forskelligt antal alt efter hvor mange stoffer og koncentrationer der vælges. Man kan løbe gennem alle sendte variable med foreach($_POST as $name => $value), men så er det svært at afgøre hvilke koncentrationer der hører til det pågældende stof.
Avatar billede googolplex Novice
30. december 2004 - 20:01 #3
Brug arrays :)
Avatar billede neess Nybegynder
01. januar 2005 - 16:16 #4
brug et array til din form, så du for et
dette skal du bare have kørende i en for løkke.
<input type="text" name="compound[$i]>
til dine under kategori laver du en der hedder
<input type="text" name="consentration$i[$j]>
i er dit id på componentet det høre til og j er det id det har selve underkategori.
Du kan herefter løber variabler igennem med 2 for løkker
Avatar billede neess Nybegynder
01. januar 2005 - 16:17 #5
som tidligere nævnt bruger du foreach til at løbe dem igennem med.
Avatar billede folle Nybegynder
06. januar 2005 - 20:23 #6
Tak for jeres svar. Det har været en stor hjælp.
Avatar billede folle Nybegynder
06. januar 2005 - 20:24 #7
lukker
Avatar billede folle Nybegynder
06. januar 2005 - 20:27 #8
Mystisk. Man kan ikke accepterer svar med Firefox, så jeg måtte bruge M$ explorer.
Avatar billede googolplex Novice
06. januar 2005 - 20:42 #9
Jo man kan, men det kan godt drille en gang imellem, prøv at reloade siden :)