Avatar billede jj78 Nybegynder
30. december 2004 - 11:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC anywhere

Jeg har en opkobling via modem-opkaldsforbindelse med PCanywhere, og gerne vil skifte til at køre det over internettet.

Hvad skal jeg bruge af HW/SW og hvad skal man evt. gøre for at opretholde sikkerheden?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 11:30 #1
PC anyware på en maskine derer (næsten)permanent tilkoblet Internetet er guf for enhver hacker. En hacker har behov for at have fjernadministrations værktøj på den maskine han hacker og hvis du allerede har installeret det for ham gør det jo hans liv meget lettere. Du bør beskytte den slags på følgende måde.

- konfigurer din PCAnyware ordentligt. Ændre alle default indstillinger (brugernavne, passwords og portindstillinger)
- Sæt din maskine ordentligt op. Gode passwords, brugernavne der ikke sådan lige kan gættes (omdøb f.eks. administrator) guest kontoen disabler osv osv. Du kan finde gode beskrivelser på www.nsa.gov
- Beskydt din maskine bag en firewall. og opsæt regler sådan at den port hvorpå PCAnyware lytter, kun kan tilgås fra den maskine du administrere den fra.
- kør din PCAnyware over VPN. f.eks. XP supportere IPSec så det er ikke en uoverkommelig opgave at opsætte VPN

Du bør læse en del at disse artikler

http://www.eksperten.dk/artikler/Sikkerhed/

F.eks.:
Opbygning af firewall regler. Overvejelser med mere
Sikkerhed på din private Computer.
Gode passwords, hvad er det

Flere af de andre kan du læse hvis du har interesse for emnet
Avatar billede jj78 Nybegynder
30. december 2004 - 12:03 #2
Mange tak.
Avatar billede jj78 Nybegynder
30. december 2004 - 12:05 #3
Mnge tak.
Avatar billede jj78 Nybegynder
30. december 2004 - 12:09 #4
Tak.
Avatar billede jj78 Nybegynder
30. december 2004 - 12:11 #5
Hmm... hvorfor skriver den ikke accepteret????

Hvordan accepterer man svaret?, er det ikke bare at trykke på accepter?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 13:13 #6
du skal markere navnet på den du vil give point, også selvom der kun er et navn at give til
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. december 2004 - 13:14 #7
(Du skal lige makere HVEM blandt [SVAR] du vil acceptere - venstre side)