Avatar billede simon_the_s Nybegynder
29. december 2004 - 14:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

dvd brænding

ok jeg er ikke den første der stiller spørgsmål omkring det her emne - men har været igennem en del af dem - og er nu mere forvirret end hjulpet. men jeg har altså fået dvd-brænder og vil gerne igang. har programmet Ulead DVD MovieFactory 3 og det er tilsyneladende osse fint nok, problemet er at når jeg vil brænde film, f.eks. klap á 200 mb, kommer de til at fylde en helvedes masse mer´ - ca. 1,5Gb, og det er jo ikke cool. er der nogen der osse bruger dette program og sige mig hvordan og hvorledes jeg skal gribe det an???

på forhånd tak
Simon Winther
Avatar billede patrion Nybegynder
29. december 2004 - 14:53 #1
Hej.
Når du starte MF kan du vælge hvilken kvalitet du ønsker din dvd i.
Avatar billede simon_the_s Nybegynder
29. december 2004 - 14:54 #2
k - og hvilken vil jeg fortrække
Avatar billede simon_the_s Nybegynder
29. december 2004 - 14:55 #3
hmm ja ok har lige nu en standard på 720*576 - det er vist lidt i overkanten
Avatar billede patrion Nybegynder
29. december 2004 - 14:59 #4
Hæng på så forklare jeg.Skal lige lave kaffe til fruen.
Avatar billede simon_the_s Nybegynder
29. december 2004 - 15:01 #5
ok
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 15:08 #6
simon_the_s >> Den skal stå til 720x576, ellers overholder du ikke DVD standarden.
Opløsningen på filmen, er heller ikke det, som giver den forskel i størrelsen på filmen.

Jeg kender ikke MovieFactory, men et sted må det være muligt at sætte en bitrate på din film. Den skal sættes ned....

For at regne den rigtige bitrate ud, skal du bruge en "regnemaskine"
se her: http://www.videohelp.com/calc.htm

Indsæt tiden på din film, og kig i "Calculated bitrate". Det er denne bitrate som skal sættes ind, for at det kommer til at passe med en DVD.

Hvis den skal fylde mindre, så tryk "Advanced Mode", og du kan sætte din ønskede størrelse i "Custom size"
Avatar billede patrion Nybegynder
29. december 2004 - 15:10 #7
Hej igen.
Vælg procekt settings.
Derefter Change MPEG Settings.

Så vælger du custumize.
Vælg faneblad compression.
Vælg mpeg ved audio,

Nu kan du så sætte din video data rate som du vil.
Står normalt på 7000
Men du vil ikke kunne se forskel på kvalitet før du er under 2500.

Det var det:)
Avatar billede patrion Nybegynder
29. december 2004 - 16:31 #8
Fik du løst problemet?
Avatar billede patrion Nybegynder
30. december 2004 - 21:45 #9
Nå skal vi lukke eller har du mere?
Avatar billede patrion Nybegynder
01. januar 2005 - 15:34 #10
Vil du have mere info?
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 11:44 #11
Hvordan går det?
Avatar billede patrion Nybegynder
10. januar 2005 - 13:31 #12
Er du tilfreds med hjælpen?
Avatar billede simon_the_s Nybegynder
21. januar 2005 - 10:52 #13
ja det var fint - ved det er længe siden nu - men har fået styr på det - tak for hjælpen