Avatar billede faramir Nybegynder
29. december 2004 - 11:49 Der er 7 kommentarer

Linux på mac

Hej eksperter!

Jeg har et spørgsmål angående afvikling af Linux på en mac. Kan det lade sig gøre at køre en emulator som Cedega på en sådan installation og køre windowsprogrammer og spil over denne?

Mvh Lasse
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. december 2004 - 13:27 #1
Hvis det er fordi du vil køre PC programmer og spil på en mac, så kig nærmere på Virtual PC. Det fungerer ganske udemærket, og så sparer du bøvlet ved at køre via linux først...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2004 - 13:28 #2
Avatar billede faramir Nybegynder
29. december 2004 - 13:28 #3
Det er mere fordi at Cedega har understøttelse af DirectX og andre spil-biblioteker som Virtual-PC ikke har...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. december 2004 - 14:04 #4
Spil til PC via andet end PC er skod.
-det går et par niveauer eller 8 for langsomt. Uanset DirectX eller hvilken driver de nu kræver.

Glem det . . . du bliver træt af tempoet.
Avatar billede faramir Nybegynder
29. december 2004 - 14:59 #5
Det var jo ikke det jeg spurgte om... Mente bare om det kunne lade sig gøre. Og om nogen har prøvet det i praksis...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. december 2004 - 15:57 #6
Det er ikke besværet værd skrev jeg jo så . . .

-kør Linux på maskiner med den rette hardware
-kør Windows på maskiner med den rette hardware
-kør Mac OS'er på maskiner med den rette hardware

De andre konfigurationer er kun for sjov og for ikke at skulle f.eks investere i en PC til et sølle program, når man allerede har en Mac.
Det bliver aldrig det samme med "eksperimenter" som det netop den maskine du ejer skruet sammen til at skulle præstere.
Slut.
Avatar billede faramir Nybegynder
07. januar 2005 - 13:43 #7
Jeg afventer lige om der er nogen andre der kan suplere med noget til mit spørgsmål...