Avatar billede rickih Nybegynder
28. december 2004 - 23:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad er asgag?

Jeg har fundet en fil på min computer som hedder asgag.exe... og jeg tror det er en virus... nogle som kender til den fil... og som ved hvordan jeg slipper af med den???
Avatar billede leif Seniormester
28. december 2004 - 23:44 #1
Kører du med Virusscanner ? Ellers kan jeg foreslå AVG free fra www.grisoft.com
Avatar billede leif Seniormester
28. december 2004 - 23:46 #2
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. december 2004 - 00:53 #3
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede rickih Nybegynder
31. december 2004 - 04:08 #4
Blev nød til at formatere
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 15:58 #5
Læg selv et svar her, og accepter det efterfølgende for at lukke spørgsmålet.
Avatar billede per-olof Nybegynder
05. februar 2005 - 16:05 #6
I have had the asgag.exe aswell.
It is indeed a boot virus an resides in the MBR so a format will not help.
All you to do is clear your MBR (Master boot record)
How: use an old win98 boot disk and use the command fdisk/mbr
This will erease your boot record and the virus aswell.
Setup win2000/XP and you are set.
Fra: http://www.bullguard.com/forum/10/ASGAGEXE_7310.html
Avatar billede rickih Nybegynder
06. marts 2005 - 16:30 #7
...