Avatar billede pouldc Nybegynder
28. december 2004 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløst netværk på bærbar

Hej,
Jeg kan pludselig ikke komme på nettet med min bærbare computer.

Det er helt pludseligt holdt op med at virke.
Problemet er at jeg ikke ved om det er mit netkort der er stået af eller om det er selve porte man sætter det i der er stået af (den anden port virker nemlig ikke).

Mit problem er at jeg ikke lige kender nogen der har et netkort jeg kan låne som jeg kan teste - og det vil ikke lade mig retunere et købt i butikkeren, hvis det ikke er der problemet ligger.

Det er jo ret surt at købe et kort som ikke kan retuneres, hvis det ikke er der problemet ligger. Omvendt er det også surt at betale en reperatør 350,- for at kigge på den og konstatere at der bare skal et nyt kort i.

Hvad kan jeg gøre for at finde ud af hvor problemet er?

Jeg prøvede lige kort at sættet mit netkort i en bekendts computer, men den kunne ikke umiddelbart installere det uden driver - ingen af dioderne op kortet lyste, ved ikke om det er nogen indikator for noget!?! eller om det bare er fordi kortet ikke var installeret.

Hjælp!
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
28. december 2004 - 21:36 #1
har du genstartet din sender? Mit netværk dør nogle gange spontant og kommer først til sig selv igen når senderen har været slukket og tændt
Avatar billede pouldc Nybegynder
28. december 2004 - 21:39 #2
Ja, det har jeg - jeg har en stationær der kører fint.

Dioderne i mit netkort er holdt helt op med at lyse.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
28. december 2004 - 21:46 #3
bærbar/pcmcia eller usb?

Har du et andet pcmcia indstiks kort evt? Har før været ude for at pcmcia slottet er "knækket" inden i hvis man lige flytter sin bærbare og kortet stikker ud og rammer noget på vejen.
Avatar billede pouldc Nybegynder
28. december 2004 - 21:48 #4
det er pcmcia, nej, jeg har desværre ikke andre kort.

Er det noget man kan se - hvis det er knækkket?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
28. december 2004 - 22:07 #5
ved jeg desværre ikke
Avatar billede pouldc Nybegynder
07. februar 2006 - 09:55 #6
Hm, intet svar