Avatar billede bjoernclausen Nybegynder
28. december 2004 - 17:08 Der er 2 kommentarer

Hvordan optager jeg fra skærmen?!

Hej Alle!

Mit problem er, at jeg har dette program der kan optage video fra skærmen (f.eks. hvis man ser en trailer, kan man optage den ned til avi, osv.), men når jeg prøver at optage en video, som man ser fra Windows Media Player (som f.eks. TV2 Sputnik), vil den ikke optage. Programmet hedder SnagIt (Version 6). Et lignende program er HyperCam. Når jeg prøver at optage fra WMP, kommer der sort skærm.
Jeg har længe troet, at det ikke var muligt at optage fra WMP indtil jeg så i computerbladet 'Komputer for alle', en der spurgte om nøjagtigt dette, og han fik et svar der løste problemet. Det eneste jeg kan huske fra dette svar, er noget om 'layers' der skulle ændres i indstillingerne på WMP.. Mere kan jeg ikke huske derfra, og jeg håbede på, at nogle af jer kunne hjælpe mig?

- Bjørn...
Avatar billede plx Nybegynder
28. december 2004 - 17:14 #1
Overlays...

Under indstillinger > ydelse > avanceret > video acceleration
Avatar billede john_o_shea22 Nybegynder
05. november 2009 - 13:13 #2
Hvad er det der skal ændres i indstillingerne? Er det under "skærm acceleration", "dvd-video" eller hvad? Har brug for et helt konkret svar...