Avatar billede clj Nybegynder
28. december 2004 - 16:23 Der er 10 kommentarer

Ændre baggrundsfarven på et centreret frameset med 10 rammer

Jeg er ved at være færdig med www.at94.dk , som er 10 rammer, der er centreret inden i et frameset på 900x400 px. To af siderne (forside og profil) loader pænt med en sort baggrund i ventetiden, men de øvrige sider kommer med en hvid frame på 900x400.
Når siden så er loadet, viser det sig som hvide blink. Jeg har lavet en class 00 til sort baggrundsfarve. Jeg fatter ikke lige hvad det er der er gået skævt. Siderne er lavet med Go-live til det trælse.

Mvh. Claus.
Avatar billede frol Nybegynder
29. december 2004 - 11:04 #1
en class må ikke begynde med et nummer. Brug et bogstav.
Avatar billede clj Nybegynder
29. december 2004 - 17:11 #2
I mit stylesheet hedder min class .00  Go Live har så formatteret den om til 00, som ser ud til at virke.
De sider der starter ud med hvidt er de sider hvor jeg har placeret rollover´s,. Det virker som om den først skal hakke sig igennem koden i head delen inden den komme til body, hvor den så læser, at jeg ønsker bgcolor sort
Avatar billede roenving Novice
29. december 2004 - 17:16 #3
Hvis du alligevel bruger css, hvorfor sætter du så ikke baggrundsfarven med:

body{
  background-color:black;/*eller #000 eller #000000 !-) */
}

-- selvom det ikke burde betyde noget !o]
Avatar billede clj Nybegynder
29. december 2004 - 17:23 #4
Ja det har du helt ret i, for jeg ønsker sort som bgcolor på alle sider.
Avatar billede clj Nybegynder
29. december 2004 - 17:27 #5
Så lige efter, og fandt ud af at det havde jeg også, men da det ikke har virket, så har jeg så prøvet med en class, men det førte heller ikke til målet.
Avatar billede olebole Juniormester
29. december 2004 - 17:44 #6
<ole>

Ved navigation vil et window-object altid være hvidt, til siden er loaded. Er det et lille dokument, er den hvide fase ganske kort - er det et stort dokument, er den længere. Det kan du ikke gøre så meget ved

/mvh
</bole>
Avatar billede clj Nybegynder
29. december 2004 - 19:38 #7
suk for det ser sku ugly ud.
Avatar billede olebole Juniormester
29. december 2004 - 22:25 #8
En løsning kunne være at resize framesettet ved navigation. Du kan prøve at se dette simple eksempel. Venstre frame resize's til 100%, når der trykkes på linket til en tuuuung fil. Den nye fil kalder en funktion i framesettet, der retablerer dimensionerne, når filen er færdig-loaded.
  http://tjenester.dk/x-codes.dk/eksperten/frameset/
Avatar billede clj Nybegynder
30. december 2004 - 17:18 #9
Prøver det af efter nytår, indtil vider tak til jer alle og godt nytår.
Avatar billede clj Nybegynder
02. januar 2005 - 10:40 #10
Jeg fik det ikke til at virke, men alligevel tak for forsøget.