Avatar billede celine Nybegynder
28. december 2004 - 11:09 Der er 1 kommentar

opdatering af afstemning med asp/accesss

Hej

Jeg er ved lave en webside hvor brugeren skal kunne stemme på et emne og man skal kunne se hvormange stemmer hver emne har fået.
Emner hentes fra db.

Jeg har prøvet forskellige ting men det virker ikke. Her er min kode:

<td width="200" align="center" rowspan="21">&nbsp;</td>
        <td width="200" align="center"><b>EMNE</b></td>
        <td width="100" align="center"><b>ANTAL STEMMER</b></td>
        <td width="50" align="center"><b>STEM</b></td>
        <td width="250" align="left" rowspan="21" valign="top"><div id="tekst"><b>Kom med dine egne forslag.</b>
        <br><br>
        <br><br><a href="forslag.html" target="main" title="dit forslag">Dit forslag</a>
        <br><br><a href="../main.htm" target="main" title="tilbage til forsiden">Forsiden</a>
        </div></td>
        </tr>

        <form action="kanon.asp" method="post" name="kanon_form">
        <%
        dim emne, stemme
        dim dbConn, strSql, rs
        dim strDSN

        Set dbConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
        strDSN = strPlacering
        strSql = "SELECT emne, stemme FROM kulturkanon ORDER BY id"
        dbConn.Open strDSN

        rs.Open strSql, dbConn, AdOpenForwardOnly

            while not rs.EOF

        %>

        <tr><td width="200" align="left"><%=rs("emne")%></td>
        <td width="100" align="center"><%=rs("stemme")%></td>
        <td width="50" align="center"><input name="valg" type="radio" value="<%=Trim(rs("emne"))%>"></td>
        </tr>

        <%
            rs.MoveNext
            wend

        rs.Close
        set rs = nothing

        %>
    <br><br><input type="submit" name="stem" value=" Stem " title="stem">
        </form>

kanon.asp:
dim rs, dbConn, strSql, strDSN
    dim stemme, emne
    dim valg

    opdater_stemme(valg)

    valg = Trim(Request.form("valg"))

    if emne = valg then
        opdater_stemme(valg)
    end if

    sub opdater_stemme(valg)
        Set dbConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        'Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
        strDSN = strPlacering

        dbConn.Open strDSN
    'rs.Open strSql, AdOpenForwardOnly
        strSql = "UPDATE kulturkanon SET stemme=stemme+1 WHERE emne ='" & valg & "'"
        Response.Redirect("kultur_kanon.asp")
    'rs.Close
    'set rs = nothing
    dbConn.Close
    set dbConn = nothing
    end sub
Avatar billede celine Nybegynder
25. september 2010 - 15:59 #1
opgivet