Avatar billede cutehobbes Nybegynder
27. december 2004 - 17:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VPN via stofa signon

Hej derude,

jeg skal arbejde hjemmefra og har dertil fået installeret Ciscos VPN klient. Jeg har stofanet. Når jeg aktiverer VPN cutter den forbindelsen til internettet og der er ingen trafik hverken frem eller tilbage. Jeg kommer kun til VPN boksen.

Stofanet support siger der skal sættes noget Redirect op i min VPN. ?!?!?

Jeg forstår det ikke helt :-)

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede kenp Novice
27. december 2004 - 20:32 #1
prøv nærmere at sætte stofanet til always on i stedet for også se om det ikke hjælper.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. december 2004 - 07:59 #2
Go morgen, det har jeg prøvet. Satte det op i går. Det virker fint, indtil jeg jeg connecter med VPN. Så er linien kappet igen, kan ikke surfe m.m.
Avatar billede kenp Novice
28. december 2004 - 09:30 #3
så skal du nok have fat på din it-afdeling.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. december 2004 - 09:58 #4
ja det har jeg prøvet. De ser helt forkerte ud i hovedet når jeg siger VPN redirect til stofanet :-) Derfor smed jeg den herind, hvis nu der var nogen der har prøvet det.
Avatar billede kenp Novice
28. december 2004 - 10:01 #5
jeg ved nu godt hvad problemet er ;)

Det er nemlig når du laver opkaldet med vpn til dit arbejde, så skifter den dns,ip mv. i stedet for at tillade at den kommer igennem med den originale ip.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. december 2004 - 10:32 #6
Åh ok... :-) tror du min it afdeling blir klogere når jeg siger det? Måske de så kan finde ud af hvor det der redirect skal laves!?!? Har selv været inde i .pcf filen, for at se om jeg blev klogere, men nej - kan ikke umiddelbart se hvor det skal skrives..
Avatar billede kenp Novice
28. december 2004 - 10:46 #7
nej det tror jeg ikke ;) men hvis de får oplysningerne fra dit alm net når du ikke er koblet op så burde de kunne fixe det...
Avatar billede cdc Novice
28. december 2004 - 10:51 #8
Kan i bruge en Terminal Server client software i stedet, det bruger jeg hos en der har stofa
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. december 2004 - 12:00 #9
kenp> ok :-) jeg snakker med dem. Indtil videre har vi fået det til at virke med xp's indbyggede VPN - det der pptp halløj.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. december 2004 - 12:01 #10
cdc> jeg kan kun bruge ts client når jeg får vpn adgang..
Avatar billede elsner Nybegynder
30. december 2004 - 20:24 #11
Redirect???

Hvis ikke din it-afdeling har sat deres VPN op til at køre split-tunneling så kører al trafik igennem din VPN tunnel når du er koblet op. Dvs. den videre internet adgang gør fra firmaets VPN box til internettet. Virker det for andre af dine kollegaer?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
02. januar 2005 - 10:05 #12
Elsner> Ja Redirect, det var det de sagde ved stofanet. For mine andre kollegaer virker det. Den eneste måde jeg kan få det til at virke er med pptp.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. januar 2005 - 09:20 #13
Til dem der har været med til at svare her... nu ser det ud til der en løsning på vej.. Det er af en eller anden årsag kun nogen i virksomheden der har et problem med at koble op. Mit kom til at virke da alt blev åbnet i firewall'n. Men kun periodisk. Meget mærkeligt. *s*
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
18. januar 2005 - 11:55 #14
Jeg lukker nu - der er ikke nogen endegyldig løsning. :-/