Avatar billede pusling Nybegynder
27. december 2004 - 15:42 Der er 4 kommentarer

Lave individuelle breve

Hej eksperter

Jeg arbejder i word hver dag med tilbud m.m. For ikke at opfinde den dybde tallerken hverdag ønsker jeg at automatisere tilbudene. Som en slags drag and drop. Dvs. jeg i en database kan bestemme hvad overskriften skal være, hvilken metode vi skal anvende etc. nogen forslag til hvordan min hverdag bliver nemmere.
Henrik
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. december 2004 - 17:30 #1
jeg ville mene at du skal have fat i noget VB programmering og evt fletfelter, men jeg kan ikke programmere i VB. Hvis du ikke får svar her, så prøv at flyt spørgsmålet til VB kategorien (hvis en sådan findes, jeg har ikke set efter)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2004 - 17:38 #2
Har du kigget på Autotekster. Her kan du have de enkelte overskrifter/afsnit og så indsætte dem efterhånden. Ved brug af enten det navn du har givet autoteksten og F3 tasten eller ved at lægge dem i en menu, hvor du henter dem.
Der er ingen brug for programmering, kun viden om at lave autoteksten og opskriften er enkelt.

Skriv den tekst du vil lave til autotekst (du kan skrive et helt brev)
marker teksten
i menuen vælger du Insert - Autotext - New Autotext (har eng. version)
Giv autoteksten et navn eller et nummer. Det bør være kort og så du kan genkende det

Nu kan du bruge autoteksten
Skriv det navn eller nr. du har givet teksten (der hvor du vil have den sat ind)
tryk på F3 tasten
Avatar billede pusling Nybegynder
27. december 2004 - 18:58 #3
jeg kender godt autotekster, men jeg ville gerne have noget mere hmm smart

Altså hvilken analysemetode ønsker jeg at anvende jeg krydser af og den tekst som passer ryger ind.
Avatar billede pusling Nybegynder
27. december 2004 - 18:59 #4
Jeg kender godt autotekster, men findes der ikke et drop and drag program som er lige til... ellers bruger jeg memoclip som er udenmærket