Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 10:16 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Sub-domene

Hvordan kan jeg gøre så jeg kan lave sub-domane ex. www.OneTwo.dk/Test skal så være sådan her www.Test.OneTwo.dk

Men har søgt på google og apache men kan ikke få det til at virker, jeg ved at man kan rettet i https.conf i apache.

Nogen der mon kan hjælpe. ???
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2004 - 10:19 #1
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 10:20 #2
Arne v >> muligt, men jeg kan ikke få det til at virke. :(
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2004 - 10:23 #3
så prøv og post:
  - det relevante udsnit af httpd.conf
  - en beskrivelse af hvordan det ikke virker
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 10:25 #4
Den vil ikke vise siden osv. når man prøver at skrive sub-domænet
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 10:27 #5
Den skriver ikke nogen fejl i loggen heller. :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 10:41 #6
Hvis det er det domæne du nævner i spørgsmålet, så bruger du IIS og ikke Apache.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 10:54 #7
Det er det ikke erikjacbsen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 10:58 #8
Ok, hvad så med

1) at vise "det relevante udsnit af httpd.conf", som du er blevet bedt om
2) et link til siden, så vi kan se hvad der går galt
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:18 #9
Erikjacobsen >> Kan jeg da osse godt. men lige nu er den sat tilbage til standard. Og 2) Så skriver den bare "siden kan ikke vises" når man prøver at bruge sub-domænet.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:21 #10
<VirtualHost *>
    ServerAdmin webmaster@dummy-host.example.com
    DocumentRoot /www/docs/dummy-host.example.com
    ServerName dummy-host.example.com
    ErrorLog logs/dummy-host.example.com-error_log
    CustomLog logs/dummy-host.example.com-access_log common
</VirtualHost>

Sådan ser standard ud, men hvad mere skal der på ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:24 #11
"siden kan ikke vises" kan dække over flere ting, som vi måske kan gennemskue. Et
link vil fortsat være godt.

Har du fjernet en # i linien

  NameVirtualHost xx.xx.xx.xx
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:26 #12
Ja det er det der står forand jo, den skal jo væk ellers læser den jo ikke de linjer
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:28 #13
<VirtualHost *>
    ServerAdmin michael@domane.dk
    DocumentRoot C:/Apache2/htdocs/domane.dk
    ServerName domane.dk
    ErrorLog logs/domane.dk-error_log
    CustomLog logs/domane.dk-access_log common
    ScriptAlias /cgi-bin/ "C:/Apache2/htdocs/domane.dk/cgi-bin/"
</VirtualHost>

domane.dk = brigsted.mine.nu
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:33 #14
Men hvad er det der reelt står i din http.conf, og hvad vil du opnå?
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:35 #15
http://brigsted.mine.nu/WebFTP Skal fx. være http://webftp.brigsted.mine.nu

Så den laver et sub-domæne.

HVor Meget Af Min http.conf Fil Skal Du bruge  ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:40 #16
Eh, *g*, 5 linier før og efter alle steder der står webftp ...

men se nu her:

$ host brigsted.mine.nu
brigsted.mine.nu        A      62.66.142.24
$ host webftp.brigsted.mine.nu
webftp.brigsted.mine.nu does not exist (Authoritative answer)

Du skal have din dyndns-tingest til at pege på din IP også for dit subdomæne, eller
for alle *.brigsted.mine.nu
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:41 #17
(og tænk hvor langt du ville være kommet nu, hvis du for 1½ time siden gav
os alle relevante oplysninger...)
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:43 #18
erik >> brigsted.mine.nu Pejer på min ip. Og Apache kan lave sub med de mapper der ligger i det domæne, jeg kan bare ikke få det til at virker efter jeg er skiftet til apache 2.0.52 og mod_ filerne er os slået til osv.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:46 #19
"brigsted.mine.nu Pejer på min ip", ja, men webftp.brigsted.mine.nu gør ikke.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:48 #20
Erik >> Nej Behøver den ikke, da den skal være sub-domænet jo. har aldrig haft den til at peje fra min med webftp.sdfsds.nu og det virkeret før jeg smed 2.0.52 på
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:48 #21
Spørgsmålet Er are Hvad Der Mangler Her For at det virker igen

<VirtualHost *>
    ServerAdmin michael@domane.dk
    DocumentRoot C:/Apache2/htdocs/domane.dk
    ServerName domane.dk
    ErrorLog logs/domane.dk-error_log
    CustomLog logs/domane.dk-access_log common
    ScriptAlias /cgi-bin/ "C:/Apache2/htdocs/domane.dk/cgi-bin/"
</VirtualHost>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:53 #22
Jeg kan ikke finde dine fejl, hvis du ikke skriver hvad der står i din fil. Jeg har
bedt om: "Men hvad er det der reelt står i din http.conf" og det du skriver er
jo noget med "...domane.dk..." og ikke det domæne vi ellers snakker om.

Og jo: Det første du skal er at få webftp.brigsted.mine.nu eller *.brigsted.mine.nu
til at pege på din IP. Ellers kan vi godt opgive.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:55 #23
Har os spurte hvor meget du vil have af http.conf filen.

Men brigsted.mine.nu Pejer jo ned på mig, men efter jeg er skiftet vil den bare ikke lave mine under mapper til sub-domæner.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:58 #24
a) Jeg har bedt om præcis det der står i din httpd.conf fil
b) *.brigsted.mine.nu peger ikke på din IP, set fra min maskine

Vi kan godt holde her for min skyld. Umiddelbart ser det ikke ud til vi kommer videre.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 11:59 #25
a) Vil du så have hele http.conf ???
b)Sjovt Når Jeg Pinger Den, Kommer Den fra Min IP
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 12:06 #26
a) Nej, ikke det hele. Men det der står i den, omkring det med VirtualName.
b) Hvis du har lavet en opsætning med *.brigsted.mine.nu eller webftp.brigsted.mine.nu
for nylig (max 2 dage siden) i din DNS-opsætning er det muligt det kommer. Men det er der ikke nu set fra min side, og den sagde faktisk: "(Authoritative answer)"

Som sagt, jeg tror ikke vi kommer videre, men lad os nu se.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
27. december 2004 - 12:13 #27
Som sagt har det altid virket, indtil jeg smed apache 2.0.52 på.

Men der må være et modul der mangler i min man skal hente eller noget andet.

Men som sagt kommer vi ikke videre........
Avatar billede zeled Nybegynder
27. december 2004 - 13:23 #28
Jeg ved ikke om det her hjælper dig, men jeg har et lille PHP script som jeg bruger til den type VHOST (se bunden)

Men du skal nok overveje et DNS kursus. At du sætter xxx.yy.dk til at pege på et IP vil ikke betyde noget for aa.xxx.yy.dk ... Der skal du gøre som erikjakobsen skriver.

Mht. at lave den form for rewrite, kan give dig lidt problemer.. For apache skelner ikke mellem /xx og /yy.. den vil lave begge om. Derfor har jeg lavet dette script, for så bestemmer jeg selv (manuelt) hvilke dirs som skal have den rewrite.

Brug det hvis du lyster... og lad mig vide om du kan li' denne løsning eller ej.

PHP SCRIPT;

<?php
$host=explode(".",$_SERVER['HTTP_HOST']);
$self=$_SERVER['REQUEST_URI'];
$len=strlen($self);
$sel=substr($self,1,$len-2);
$last=substr($self,1,-1);
$www="http://";
$x=0;
if (sizeof($host) != 2)
{
    $www .=$host[0].".";
    $x=1;
}

$www.=$sel.".";
for ($i=$x;$i<sizeof($host);$i++)
    $www.=$host[$i].".";

$www=substr($www,0,-1);
header("Location: ".$www);
?>
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:03 #29
Denne Er Lukket