Avatar billede krimi Nybegynder
17. marts 2001 - 18:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette en ny tabel på baggrund af en gammel tabel?

Hej

Jeg skal oprette en ny tabel som skal indeholde visse attributter fra en gammel tabel. Kan man lave en sql query som henter attributtens data type og størrelse (fra den gamle tabel)?

Mvh
Lars
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 18:34 #1
I oracle kan man oprette en kopi af strukturen med:

CREATE TABLE navn (SELECT * FROM oldtabel);

Ved ikke om man kan med MSSQL, prøv.
Avatar billede krimi Nybegynder
17. marts 2001 - 18:39 #2
Hej netsrac

Tak for det hurtige svar. Problemet er at jeg ikke skal have oprette en kopi af hele den gamle tabel. Det er kun nogle af attributterne fra den gamle som skal oprettes i den nye tabel.

Mvh
Lars
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 18:41 #3
Det virker i oracle, men jeg har lige testet på mySQL og der virker det, ikke men måske på MSSQL

CREATE TABLE navn (SELECT felt1,felt2,felt3 FROM oldtabel);

Avatar billede torbenkoch Nybegynder
18. marts 2001 - 12:27 #4
I MSSQL bruger man følgende syntaks:

select FELT1, FELT2 into NYTABEL from GAMMELTABEL

Avatar billede krimi Nybegynder
19. marts 2001 - 10:21 #5
Hej Torben

Det ser ud til at virke fint, men det forudsætter at den ny tabel allerede er oprette på den ny tabel?

Men jeg har et andet og måske lidt større problem. Den originale tabel ligger på en anden database, og dermed har jeg lidt svært ved at udføre en query (med Delphi 4.0) som kan tilgå begge databaser. Har du en ide?

Mvh
Lars