Avatar billede jcop Nybegynder
25. december 2004 - 17:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med loadMovie

Hej Eksperter,
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, og bruger til denne Flash MX 2004 Professional.
Jeg har lavet et "system" som kan svarer lidt til iframe i hmtl.
Jeg har lavet et movieclip som jeg kalder "container" og nogle forskellige knapper. Når man trykker på disse knapper loader man, alt efter hvilken knap der trykkes på, en swf ind i min "container". Dette gøre v.h.a. actionscriptet:
--------------------------------------------------
on (release) {
    loadMovie("1.swf", "container");
}
--------------------------------------------------
Godtnok bliver 1.swf loadet ind, men den rykker sig af h til, i forhold til "container", så 1.swf ender helt uden for min side.
- Hvorfor ryger den helt derud?
- Og hvordan kan jeg lave det om?
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. december 2004 - 17:18 #1
evt (der findes masser af metoder at gøre det på dog)

indsæt i 1'ste frame i filerne der loades ind koordinater for placering fx:

_x = 266;
_y = 232;
Avatar billede pyroman Nybegynder
25. december 2004 - 17:19 #2
din "1.swf" bliver placeret så dens (0,0) koordinatsæt ligger oveni "container"'s (0,0) koordinat... Dit indhold i "1.swf" er måske ikke sat så det passer på den måde...
Avatar billede jcop Nybegynder
25. december 2004 - 17:37 #3
øøøeh... Hvad mener du helt præcist mobious6?
Det er lidt svært at forklare, men min container er en "skewed" (forvredet) cirkel, som matcher indholdet i 1.swf, i formen. Det er lige stort, både i højde og vidde.
Desuden ligger indholdet af 1.swf på 0,0. Da både 1.swf og container er flere 100 pixel store, så finder jeg det højst mærkeligt at 1.swf rykker 3-4 hundrede pixel, ud af billedet. Det rykker så meget at man ikke kan se det, medmindre jeg rykker "container" helt op i venstre hjørne af min "main"swf.
... tja håber i fatter en lille smule... Men kan du ikke prøve at forklare hvad du præcist mener jeg skal gøre mobius6?
Og ellers kommer med et andet forslag...
Avatar billede pyroman Nybegynder
25. december 2004 - 17:56 #4
Har vi mulighed for at se din fla-fil? For det dér lyder meget mærkeligt!
Avatar billede jcop Nybegynder
25. december 2004 - 18:02 #5
ja, selvfølgelig... Det er også lidt indviklet, og nok også en smule amatør - sammenlapning - forsøgsagtig ting.
Hvordan skal vi overføre den?
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. december 2004 - 18:34 #6
ja det lyder jo som om du har gjort det rigtigt ?
medmindre at der et eller andet sted i koden ligger en bøf
så kan det kun være fordi at der ligger et eller andet (grafisk) snavs i 1.swf som så laver rod i X-Y (0,0).

ideen med at prøve at smide _x = whatever tal osv i 1.swf er for at se om der i container koden skulleligge positionering som flytter 0,0
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. december 2004 - 18:35 #7
smid .fla og 1.swf (som .fla) op på en server så henter vi den derfra :)
Avatar billede jcop Nybegynder
25. december 2004 - 18:58 #8
hmm.. nej tak, har gider ikke bruge mere tid på det... men der er point hvis i vil have, jeg kan dele dem mellem jer, eller give mobius6 som jo svarede først...
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. december 2004 - 21:46 #9
nå det handler nu ikke så meget om tid, det er jo ret simpelt og fejlen kan kun ligge 2 steder, så det burde være til at overskue.
personligt tror jeg nu at du har grafik snavs i dit 1.swf MC?  ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. januar 2005 - 03:08 #10
lukketid?