Avatar billede fbisoft Nybegynder
25. december 2004 - 14:52 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

et godt hotel

Er der nogen der kan anbefale et godt (og billigt) webhotel, jeg har et domæne, men mangler et hotel, hvor jeg kan oprette et forum, og andre typer dynamiske sider, der må godt være en god support, til udvikligen af siden

hilsen
Allan
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 15:05 #1
www.Cliche.dk understøtter PHP og ASP (dynamiske sider), og er rimelig billige og stabile.

Du finder næppe et billigt webhotel der supporterer udvikling af siderne. Hertil må du gøre brug af f.eks. Eksperten.

Apo
Avatar billede morteeart Nybegynder
25. december 2004 - 15:05 #2
hvad udvikler du i ?

PHP , ASP eller ASP.NET ?

Kan anbefale følgende:

Billige:
www.surftown.dk
www.web10.dk

Dyre:
http://www.wannafind.dk/

Og vil kraftig FRARÅDE følgende:

b-one
cliche
Avatar billede morteeart Nybegynder
25. december 2004 - 15:06 #3
web10 har btw. en Active builder (som er gratis) som er godt til begyndere.
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 15:08 #4
morteeart > Jeg kender intet til B-one (har kun hørt/læst utallige klager over dem). Derimod kender jeg til Cliche, da jeg selv har et webhotel hos dem. Af et billigt webhotel at være, har jeg intet at klage over (de opfylder de krav jeg har til et webhotel på nuværende tidspunkt).

Apo
Avatar billede morteeart Nybegynder
25. december 2004 - 15:11 #5
apo

Jeg har haft kunder på cliche, med uendelig ventertider, dårlig support.
og dårlige informationer.

Derfor jeg ikke vil anbefale det, har også fået dårlige anbefaler fra en del andre i min omgangskreds.

Men jeg (vi) har måske bare været uheldige, eller dig som har været heldig.
Men men bør jo kun anbefale/fraråde det man kender til.
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 15:15 #6
morteeart > enig i at man kun skal anbefale et webhotel hvis man er tilfreds/glad for dem.

Ja, enten har jeg været heldig (og du/I har været uheldige) eller også er de blevet bedre med tiden. Jeg har haft Cliche i lidt over et år nu, og har fået god og hurtig support, stabil oppetid (jeg har aldrig oplevet servernedbrud) og kan køre de ASP-koder jeg har brug for.

Derfor kan jeg kun (ud fra mine egne erfaringer) anbefale Cliche, hvis man søger et billigt og stabilt webhotel :-)

Apo
Avatar billede fbisoft Nybegynder
25. december 2004 - 15:19 #7
Jeg stiller ikke vanvittige krav til hotellet, jeg vil bare have f.eks. et forum, og der må være et sted hvor man kan downloade et, jeg gider ikke genopfinde den dybe tallerken :-). og måske skal der der være et mulighed for en eller anden slags afstemning.

det jeg har nu er en hjemmeside som jeg fik med da jeg blev kunde hos cybercity (www.snooker.dk), og der er ikke den slags facilliteter....

Allan
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
25. december 2004 - 15:22 #8
"Hepper" på wannafind.dk - slet intet at klage over :D supert hotel og alle pengene værd...
Avatar billede morteeart Nybegynder
25. december 2004 - 15:23 #9
nej, for at have forum skal du have adgang til serverside kode.

www.phpbb.com er verdens bedste (og nemmeste at sætte op) forum,
lavet som navnet siger i php.

hvis du vil burge dette, skal du have fat i et hotel med php & mysql adgang.
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 15:24 #10
fbisoft > Så vidt jeg ved er der ingen problemer med at køre forums på Cliche (du skal blot have en større webhotelpakke med god plads (jeg har selv 400mb serverplads til hjemmeside og databaser). Afstemninger er intet problem.

Du behøver ikke et webhotel der supporterer tutorials og koder, da du sagtens kan finde koder rundt omkring på nettet (jeg har selv lært ASP ved at benytte de forskellige sites). Eksperten er et godt sted at starte, samt www.activedeveloper.dk (hvis du kører ASP).

Apo
Avatar billede morteeart Nybegynder
25. december 2004 - 15:26 #11
ASP koster jo genneralt penge, ligegyldigt hvad du vil have,
(nu bliver apo sikkert sur) så jeg vil anbefale PHP :D

bemærk gerne om det er UNIX eller WINDOWS som bruges som styresystem.

PHP på windows er noget skrammel, og det samme er ASP på unix.
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 15:31 #12
morteeart > Nope... Jeg bliver ikke sur ;-b

Jeg er ikke en religiøs ASP-fanatiker. Jeg faldt blot over ASP i tidernes morgen (da jeg skulle vælge), og har været godt tilfreds lige siden. Og ASP har ikke kostet mig mere at anvende, end hvis jeg havde valgt PHP ;-)

ASP eller PHP, det kommer ud på et. Nogen kan lide moderen andre kan lide... (sådan ser jeg på det).

Apo
Avatar billede fbisoft Nybegynder
25. december 2004 - 15:39 #13
så jeg skal forstå det sådan, at det er nemmest at lave det i ASP (da jeg har windows),jeg har også visual studio, som jeg kan udvikle i, jeg har noget erfaring med programering (java, c#). så mit problem er vel bare at jeg skal finde et hæderligt hotel, det opfylder mine behov.

allan
Avatar billede morteeart Nybegynder
25. december 2004 - 15:41 #14
www.html.dk/tutorials/asp vil jeg så sige :)

Og så trække mig ud af denne her tråd. God jul, og godt nytår.
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 15:45 #15
fbisoft > Du kan vist godt programmere i PHP selvom du har Windows (det burde ikke have indflydelse på noget).

Du kan lave det samme både i PHP og ASP, forskellen er blot at programmeringsformen er forskellig. Jeg valgte ASP fordi der var flest ASP-koder tilgængelige på nettet på det tidspunkt.

Apo
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 15:50 #16
morteeart > God jul og godt nytår til dig :-) Men hvorfor trække sig ud af tråden?

Apo
Avatar billede fbisoft Nybegynder
25. december 2004 - 15:57 #17
god jul allesammen og tak for hjælpen...
Avatar billede morteeart Nybegynder
25. december 2004 - 15:58 #18
Fordi jeg kun har erfaring med php/mysql så ASP og ASP hoteller er ikke lige mig.
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 16:02 #19
fbisoft > Tak for points, men fik du de svar du har brug for?

Apo
Avatar billede fbisoft Nybegynder
25. december 2004 - 16:14 #20
ja.... øhhh, godt spørgsmål, jeg var inde og kigge på web10.dk og det så rimeligt ud...
så jeg tænkte, nu vil jeg måske bestille, og se hvad der sker....

Allan
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
25. december 2004 - 16:42 #21
hvis du har forstand på c burde du vælge php da det ligner mest :)
Avatar billede morteeart Nybegynder
25. december 2004 - 16:46 #22
elskermad.dk han sagde C# :D

Men jo faktisk så er C# og java mere lign. php end ASP da ASP har vb syntaks.