Avatar billede snails Nybegynder
24. december 2004 - 12:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til PHP-fusion

hey er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min side gør dette siden er http://scoottown.frac.dk/
Den virkede i starten, og nu gør den det pis der, den kommer med denne fejlmelding:
Warning: mysql_connect(): User 'scoottown' has exceeded the 'max_connections' resource (current value: 200) in /web/www/frac/users/scoottown/fusion_core.php on line 96
Unable to connect to SQL Ser
Avatar billede mjl Nybegynder
24. december 2004 - 12:51 #1
Virker fint her...
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2004 - 13:04 #2
Ja det kan jeg :)
Du connecter garenteret til din database med mysql_connect(...) ikke?
Så det vil sige du eteblerer en fobindelse, og den forbliver åben, også efter scriptet er kørt.
Du skal huske at lukke forbindelsen igen:

$my_connection = mysql_connect(..);
//alt din kode
mysql_close($my_connection);

På frac.dk må man kun have 200 connections til sin database af gangen.
Så dvs hvis du laver et scripts som ikke lukker forbindelsen, og kører det 200 gange vil du få fejlmeddelelsen. :)

Så husk at lukke forbindelsen igen, og glædelig jul :)
Avatar billede snails Nybegynder
25. december 2004 - 02:01 #3
jo tak, kan du beskrive lidt hvordan jeg lukker og hvad det er jeg har åben.. er ikke så meget inde i mysql
Avatar billede loevgaard Praktikant
26. december 2004 - 00:53 #4
Du har en forbindelse med mysql-serveren åben, dem må du f.eks. kun have 200 åbne af ved frac, når så de er nået, kommer den fejlmeddelelse du har fået, derfor skriver gartzen at du skal lukke din connection med cmd'en mysql_close();

Hvis du stadig ikke ved hvad jeg snakker om, så tryk CTRL + F i dit kodevindue og led efter mysql_connect, der har du højst sandsynligt skrevet $var = mysql_connect, som gartzen skrev, når så du har gennemført al din kode, skal du lukke forbindelsen igen, sådan her: mysql_close($var);

http://dk2.php.net/manual/en/ref.mysql.php