Avatar billede mkilic Nybegynder
17. marts 2001 - 16:20 Der er 5 kommentarer

Hvorfor virker denne insert ikke...??

Er der nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig. Hvorfor virker denne insert ikke. Jeg prøver at indsætte nogle dataer som jeg henter fra en form og får flg. fejlmelding.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Insert error: column name or number of supplied values does not match table definition.

/mkilic/form/insert.asp, line 12

//Dette er fejlmeldingen

<%
Dim objConn, strConn, strSQL, objRS, strOutput

Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
strConn = \"DRIVER=SQL Server; SERVER=HC-DMU-NT1; UID=DD; PWD=PDB; DATABASE=ddpdb;\"
objConn.Open strConn
Set objRS = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
Set objRS.ActiveConnection = objConn

strSQL = \"Insert into profil values(\'\" & Request.form(\"email\") & \"\',\'\" & Request.form(\"fornavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"efternavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"adresse\") & \"\',\'\" & Request.form(\"postnr\") & \"\',\'\" & Request.form(\"bynavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"uddannelse\") & \"\',\'\" & Request.form(\"arbejdssted\") & \"\',\'\" & Request.form(\"kvalifikationer\") & \"\',\'\" & Request.form(\"antaldeltagere\") & \"\',\'\" & Request.form(\"Erhvervsuddbox\") & \"\',\'\" & Request.form(\"Øvrigeinfobox\") & \"\')\"

//Dette er linje 12 objConn.Execute strSQL

Set objRS = objConn.Execute(\"Select * from Profil\")
%>
<HTML><BODY>
Profil:<BR><BR>
<%
While Not objRS.EOF
  strOutput = \"<TR>\"
  strOutput = strOut & \"<TD>\" & HTMLEncode(objRS(\"MAILADRESSE\")) & \"<TD>\"
  strOutput = strOut & \"<TD>\" & HTMLEncode(objRS(\"FNAVN\")) & \"<TD>\"
  strOutput = strOut & \"<TD>\" & HTMLEncode(objRS(\"ENAVN\")) & \"<TD>\"
  strOutput = strOut & \"<TD>\" & HTMLEncode(objRS(\"ADRESSE\")) & \"<TD>\"
  strOutput = strOut & \"<TD>\" & HTMLEncode(objRS(\"POSTNR\")) & \"<TD>\"
  strOutput = strOut & \"<TD>\" & HTMLEncode(objRS(\"BYNAVN\")) & \"<TD>\"
  strOutput = strOut & \"<TR>\"
  Response.Write strOut
  objRS.MoveNext
Wend

objRS.close
objConn.close
Set objRS = Nothing
Set objConn = Nothing
%>
</BODY></HTML>
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2001 - 16:23 #1
Er de tabeller du \"putter\" til oprettet?
Prøv evt. med Response.write Request.Form osv..
Avatar billede mkilic Nybegynder
17. marts 2001 - 16:25 #2
Ja tabellen er oprettet og ser således ud:
CREATE TABLE PROFIL
(MAILADRESSE CHAR(255) NOT NULL,
FNAVN CHAR(30) NOT NULL,
ENAVN CHAR(30) NOT NULL,
ADRESSE CHAR(30) NOT NULL,
POSTNR CHAR(4) NOT NULL,
BYNAVN CHAR(30) NOT NULL,
UDDANNELSE CHAR(30) NOT NULL,
ARBEJDSSTED CHAR(30) NOT NULL,
KVALIFIKATIONER VARCHAR(255) NULL,
ANTAL SMALLINT NOT NULL,
ERHVERVSUDD VARCHAR(255) NULL,
INFO VARCHAR(255) NULL,
OPRETDATO DATETIME NOT NULL,
OPDATERINGDATO DATETIME NOT NULL,
PRIMARY KEY(MAILADRESSE),
FOREIGN KEY(POSTNR) REFERENCES POSTNUMMER(POSTNR),
FOREIGN KEY(MAILADRESSE) REFERENCES STUDERENDE(MAILADRESSE))
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 16:30 #3
Enten skal du angive data til alle felter eller også skal du angive hvilke felter du vil fylde noget i:

strSQL = \"Insert into profil \"
strSQL = \"(felt1,felt2,felt3) values(\'\" & Request.form(\"email\") & \"\',\'\" & Request.form(\"fornavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"efternavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"adresse\") & \"\',\'\" & Request.form(\"postnr\") & \"\',\'\" & Request.form(\"bynavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"uddannelse\") & \"\',\'\" & Request.form(\"arbejdssted\") & \"\',\'\" & Request.form(\"kvalifikationer\") & \"\',\'\" & Request.form(\"antaldeltagere\") & \"\',\'\" & Request.form(\"Erhvervsuddbox\") & \"\',\'\" & Request.form(\"Øvrigeinfobox\") & \"\')\"

Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2001 - 16:31 #4
Du mangler \"opdateringsdato\" !

Prøv evt. med:

strSQL = \"Insert into (mailadresse, fnavn, enavn, adresse, postnr, bynavn, uddannelse, arbejdssted, kvalifikationer, antal, erhvervsudd, info, opretdato, opdateringsdato) profil values(\'\" & Request.form(\"email\") & \"\',\'\" & Request.form(\"fornavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"efternavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"adresse\") & \"\',\'\" & Request.form(\"postnr\") & \"\',\'\" & Request.form(\"bynavn\") & \"\',\'\" & Request.form(\"uddannelse\") & \"\',\'\" & Request.form(\"arbejdssted\") & \"\',\'\" & Request.form(\"kvalifikationer\") & \"\',\'\" & Request.form(\"antaldeltagere\") & \"\',\'\" & Request.form(\"Erhvervsuddbox\") & \"\',\'\" & Request.form(\"Øvrigeinfobox\") & \"\')\"
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2001 - 16:31 #5
ups, FØRST profil, og SÅ feltnavne!