Avatar billede cmau Nybegynder
23. december 2004 - 21:00 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

ryk teksten 2,3 eller 4 px ind og gøre centeret

Hejsa. Jeg vil gerne have at i mine tabeller på http://habbo.woox.dk/ bliver teksten smidt 2-3 eller 4 px ind, så man kan se hvad der står. Vælg alt efter hvad der er burg for.

Også vil jeg  gerne have at lige meget hvilken opløsning man har, så er designet centeret både i brede og højde. Det prøvede jeg med en tabel der var 100% begge veje, men det gør dette stykke kode: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> at man ikke kan med tabeller. Er der andre muligheder for det?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2004 - 22:02 #1
table {
    font : 11px tahoma, sans-serif;
    padding-left : 2px;
}
Avatar billede connie Nybegynder
23. december 2004 - 23:03 #2
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>

<style type="text/css">

body {
background-color : #808080;
height: 100%;
margin : 0;
font : 11px tahoma, sans-serif;
}
table {
    font : 11px tahoma, sans-serif;
}
A:link {
text-decoration : underline;
}
A:active {
text-decoration : underline;
}
A:visited {
text-decoration : underline;
}
A:hover {
text-decoration : none;
}
</style>
<title>Habbo Hotel</title>
</head>

<body>
<table width="100%" height="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
    <td>
      <div align="center">
        <table border="0" width="690" cellspacing="0" cellpadding="0" style="background-image: url('images/bg.gif')">
          <tr>
            <td width="8" height="100" valign="top" align="left"></td>
            <td width="109" height="100" valign="top" align="left">sss</td>
            <td width="15" rowspan="5">&nbsp;</td>
            <td width="558" rowspan="5" height="546">
              <div align="center">
                <center>
                <table border="0" width="558" cellspacing="0" cellpadding="0">
                  <tr>
                    <td width="8" valign="top" align="left"></td>
                    <td width="550" height="100" valign="top" align="left">sss</td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width="8" height="15"></td>
                  </tr>
                  <tr>
                    <td width="8" height="431" valign="top" align="left"></td>
                  <td width="550" height="100" valign="top" align="left">sss</td>
                  </tr>
                </table>
                </center>
              </div>
            </td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="8" height="15"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="8" height="260" valign="top" align="left"></td>
            <td width="109" height="260" valign="top" align="left">sss</td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="8" height="15"></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="8" height="155" valign="top" align="left"></td>
            <td width="109" height="155" valign="top" align="left">sss</td>
          </tr>
        </table>
      </div>
</td>
</tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede cmau Nybegynder
24. december 2004 - 09:47 #3
connie > Du bruger jo også tabeller, som jeg sagde man ikke kunne!

ibtage > Den gør det ikke ved alle tabeller :S http://habbo.woox.dk/test.htm
Avatar billede connie Nybegynder
24. december 2004 - 10:16 #4
Og så mener du at du har ret *S*
http://eksperten.dk/spm/501793
Avatar billede cmau Nybegynder
24. december 2004 - 10:23 #5
nå :D :P.. men skal jeg så stadig have det her med? height: 100%;
Avatar billede cmau Nybegynder
24. december 2004 - 10:34 #6
connie > Hvis jeg fjerner det der http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd så rykker den mit iframe op i toppen!
Avatar billede cmau Nybegynder
24. december 2004 - 10:39 #7
connie > prøv at se her: http://habbo.woox.dk/ den smider iframet op i toppen!
Avatar billede connie Nybegynder
24. december 2004 - 10:48 #8
Ja det kan der være noget om...
Jeg har desværre ikke mere tid lige nu, skal på juleferie et par dage :-)
God jul og håber du finder løsningen :-)
Avatar billede cmau Nybegynder
24. december 2004 - 11:24 #9
Jeg vil da prøve.. og god jul til dig!
Avatar billede roenving Novice
24. december 2004 - 12:17 #10
F.eks. sådan

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

<head>

<title>Tomt dokument</title>

<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;}
#content{
  margin:0 auto;
  padding:0 3px;
  background:#afa;
  width:500px;
  height:100%;
  text-align:justify;
}
</style>
</head>

<body>

<div id="content">

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Pellentesque lectus elit, sagittis at, accumsan id, dictum et, erat. Etiam non sapien. Quisque aliquet gravida mi. Integer vitae tortor quis wisi scelerisque vestibulum. Duis pulvinar magna non mauris laoreet volutpat. Aenean et purus. Cras accumsan justo sed arcu. Quisque urna. Sed mi. Ut sed nunc at lorem aliquet vulputate. Proin quis nibh. Proin ut dui vitae urna lacinia posuere. Ut vulputate purus facilisis nunc. Morbi ultrices euismod leo. Integer dui tellus, dictum in, viverra at, sagittis id, sem. Donec nonummy, sem eu hendrerit vulputate, nunc urna molestie eros, et semper nunc mi at ipsum. Praesent tempus malesuada felis.

</div>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2004 - 15:09 #11
prøv lige at sætte dette ind i din CSS

BODY,TD,P,SPAN {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size:x-small;
    font-style: normal;
    font-weight: normal;
    color: #000000;
}
.tabel{
    padding:2px;
    color:#FFFFFF;
}
Avatar billede cmau Nybegynder
25. december 2004 - 12:53 #12
Smider i ikke svar alle 3? Har brugt lidt fra jer hver :P
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2004 - 13:56 #13
God Jul
Avatar billede roenving Novice
26. december 2004 - 05:46 #14
Oki '-)
Avatar billede cmau Nybegynder
28. december 2004 - 14:08 #15
Så mangler vi lige connie til at smide et svar.
Avatar billede connie Nybegynder
28. december 2004 - 18:19 #16
OK og godt nytår :)
Avatar billede roenving Novice
31. december 2004 - 12:12 #17
-- og tak for point ;~}
Avatar billede cmau Nybegynder
31. december 2004 - 13:05 #18
Så lidt :D