Avatar billede george Nybegynder
17. marts 2001 - 15:23 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvis man forlader et site

Er det muligt at lave et popup vindue hvis man har \"glemt\" at sende en formular og prøver at forlade sitet ?

Forestil jer at man foruden en \"send formular\" knap også har en knap der f.eks. hedder \"videre på sitet\". Hvis en bruger prøver at forlade sitet og formularen ikke er sendt, så skal et vindue poppe op og skrive \"vil du sende formularen nu\" ?

Der skal samtidig være en \"afslut/annuler\" knap som når man klikker gør at man forlader sitet.

Er der en der har noget færdig kode er jeg villig til at give 300-400 point for den.
Avatar billede jicki Nybegynder
17. marts 2001 - 15:26 #1
Mener du en slags popup når man forlader sitet?
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 15:28 #2
Avatar billede george Nybegynder
17. marts 2001 - 15:28 #3
Ja enten som JavaScript - alert eller en html side.
Avatar billede jicki Nybegynder
17. marts 2001 - 15:30 #4
<body onLoad=\"java script:window.open(\'whatever.html\',\'\',\'width=200, height=200\');\">
--------------------------------------------------
<script language=\"JavaScript\"><!--

x = screen.width/2-620/2;
y = screen.height/2-460/2;

//alert(x+\",\"+y);

    var lotto = window.open(\"forside.asp\",\"lotto\",\"width=620,height=460,top=\"+ y +\",left=\"+ x +\",directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no\")

// -->
</script>
--------------------------------------------------
http://www.builder.dk/builders/windowbuilder.asp
--------------------------------------------------
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 15:30 #5
<script>
function go()
{
if(confirm(\'Vil du sende formularen nu?\'));
{
document.navnpaaform.submit();
}

</script>

<body onunload=\"go();\">
Avatar billede jicki Nybegynder
17. marts 2001 - 15:31 #6
BRB.. finder lige sådan en kode så.. Jeg troede at du mente at den poppede et vindue op, når man forladede sitet..
Avatar billede jicki Nybegynder
17. marts 2001 - 15:33 #7
<SCRIPT>

if (!confirm(\"Ønsker du at sende formulareren ?\")) {
history.go(-1);
}
</SCRIPT>
Avatar billede jicki Nybegynder
17. marts 2001 - 15:33 #8
Sådanner...
Avatar billede jicki Nybegynder
17. marts 2001 - 15:38 #9
Æv...  netsrac kom først ;( *GG*
Avatar billede george Nybegynder
17. marts 2001 - 15:40 #10
Jeg tror ikke jeg har forklaret mig godt nok, for den kode i alle her er inde på er hvis man forlader en side på sitet og ikke selve sitet.

Jeg vil have et popup vindue hvis man enten lukker browseren på krydset i øverste højre hjørne eller via adresse linjen gå over på et andet sitet.

Er det ikke glabal.asa vi skal have fat i hvis man skal lave sådan en løsning ?
Avatar billede jicki Nybegynder
17. marts 2001 - 15:44 #11
george >> Altså, hvis man går over på en andet site, så popper den et vindue op ?!?!?!?
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 15:46 #12
Du kan ikke umiddelbart gøre det med global.asa for i den kan kun udføres asp kommandoer. Men du kan ligge din side i frames med en skjult ramme også i den skjulte ramme indsætte det script.
Avatar billede george Nybegynder
17. marts 2001 - 16:27 #13
Jicki og Netsrac!

De to løsninger i har valgt skal ligge på hver side hvilket så betyder at den popper op for hver side man forlader.

Her kommer en mere udførlig forklaring.

Jeg har et site bestående af x\'antal sider hvoraf den ene side er en formular. For at gemme informationer fra formularen har jeg lavet en cookie som jeg gemme infomationerne i og det virker fint.

Nu vil jeg gerne lave noget kode som gør at brugeren bliver mindet om at han/hun ikke har sendt formularen og det skal det er lige meget hvilken side på sitet man er på, så skal der poppe et eller andet op som giver mulighed for at sende formularen med inhold fra cookien\'en eller forlade sitet uden at sende formularen.

Håber det hjælper lidt mere på forståelsen.
Avatar billede george Nybegynder
17. marts 2001 - 16:32 #14
Man kunne måske lave noget asp kode på hver side som checker nede i cookien om der er indtastet noget når siden forlades.

Bare en tanke. Jeg ved ikke rigtig om det kan laves.
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 16:33 #15
george >> Se min tidligere kommentar
Avatar billede george Nybegynder
17. marts 2001 - 16:42 #16
Hvis det er den med skjulte rammer bliver du nødt til at forklarer lidt nærmere for jeg er lidt tung i optrækket og forstår ikke rigtigt hvad det er du siger.
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 16:45 #17
Du laver et frame sæt i html, med en ramme på 0 og en ramme til resten af din side, i rammen på 0 ligger du så bare en fil med det script i.
Avatar billede george Nybegynder
17. marts 2001 - 16:52 #18
Forklar noget mere :
Skal alle sider på sitet laves sådan som du beskriver ?

Hvordan checkes der for om der er indtastet noget i formularen når du forlader en eller anden side ( forestil dig at man ikke står på formular siden når man forlader sitet) ?
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 16:54 #19
Hm...nu begynder det at blive avanceret...ved ikke lige hvordan man skal lave det når man ikke står på formular siden..
Avatar billede george Nybegynder
17. marts 2001 - 17:00 #20
Kan man ikke lave noget kombineret kode ASP/
JavaScript der indsættes på hver side undtagen formularsiden. Denne kode checker om der er indtastet noget i formularen ( gennem cookien )
og så måske med unonload i body\'en popper op med med beskeden \"vil du sende formularen ?\".

Men det jeg er i tvivl om er hvordan jeg for fat i data fra cookien hvis brugeren vælger at sende formularen. ??
Avatar billede cyigen Nybegynder
17. marts 2001 - 21:57 #21
jeg er nu ikke javascript ekspert men, jeg kan prøve at give en ide, så de andre kan hjælpe dig!

Dette sætter du ind i alle dine sider:

<script>
function go()
{
if Session(\"Input\") <> \"\" then
if(confirm(\'Vil du sende formularen nu?\'));
{
document.navnpaaform.submit();
}
end If
}
</script>

altså hvis Session eller Cookiesen er fyldt op, skal der poppe en alert op hvor der skal stå Ja eller Nej

Hvis man trykker på nej så skal den slette cokkiesen/sessionen

Hvis man trykker på ja, skal den sende formularen ved at gå til en asp side!
Avatar billede cyigen Nybegynder
17. marts 2001 - 21:58 #22
ps: den kode jeg gav dig er ikke en kode som du kan bruge, da jeg har brugt ASP som eksempel nogen steder, som skal oversættes til javascript :-)
Avatar billede cyigen Nybegynder
17. marts 2001 - 22:02 #23
<script>
function go()
{
if(<%=Session(\"Input\")%> != \"\") {
if(confirm(\'Vil du sende formularen nu?\'));
{
document.navnpaaform.submit();
}
</script>

<body onunload=\"go();\">

prøv med dette, jeg vil tro det virker altså hvis de andre kunne sætte url på hvis man trykke Ja eller Nej
Avatar billede george Nybegynder
18. marts 2001 - 18:08 #24
Fejl i linjen : if(<%=Session(\"Input\")%> != \"\") {
karakter nr 4. ?
Avatar billede george Nybegynder
24. maj 2001 - 10:53 #25
Der sker vist ikke mere her.