Avatar billede axkris Nybegynder
23. december 2004 - 12:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Server går ned næsten hver nat

Hej alle

Min server går ned næsten hver når, når den skal afvikle den første planlagte opgave - og det er uansat hvilken opgave der er tale om - f.eks. ISS's egen backup - så går den ned. Det er konsekvent den første opgave, som får serveren til at gå ned. Der er ingen besøgende på hjemmesiden på den tid om døgnet, så det er ikke pga. overbelastning. Men ud over det, hvis jeg kørte samtlige opgaver på en gang, så går den ikke ned. Jeg kan slet ikke få den til at gå ned, men "det kan natten sagtens". Og hvad er der så specielt om natten?

Jeg er frusteret, fordi event loggen intet siger mig andet end tidspunkt, hvor den gik ned.

Kan man ikke installere noget software, som kan tracke fejlen? Hvad gør jeg?

Hvad kan der ellers være galt - lytter spændt :)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2004 - 12:52 #1
kan du ikke poste præcis hvad eventloggen siger ?
Avatar billede axkris Nybegynder
23. december 2004 - 12:56 #2
The previous system shutdown at 04:00:08 on 23-12-2004 was unexpected.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede axkris Nybegynder
23. december 2004 - 12:58 #3
Bytes:

0000: d4 07 0c 00 04 00 17 00  Ô.......
0008: 04 00 00 00 08 00 3c 03  ......<.
0010: d4 07 0c 00 04 00 17 00  Ô.......
0018: 03 00 00 00 08 00 3c 03  ......<.
Avatar billede axkris Nybegynder
23. december 2004 - 13:00 #4
Detaljer
Produkt: Windows Operating System
Id: 6008
Kilde: EventLog
Version: 5.0
Komponent: System Event Log
Symbolsk navn: EVENT_EventlogAbnormalShutdown
Meddelelse: The previous system shutdown at %1 on %2 was unexpected.

Forklaring
This event indicates that an inconsistency exists between the Browser service and the server service.

Brugerhandling
Contact the person with administrative rights on your computer if this message is in the Event Log in Event Viewer more than six times. Otherwise, stopping and restarting the server will eliminate the error.

Version: 5.2
Symbolsk navn: EVENT_EventlogAbnormalShutdown
Meddelelse: The previous system shutdown at %1 on %2 was unexpected.

Forklaring
This event is written during startup following an unexpected restart or shutdown. An unexpected restart or shutdown is one that the system cannot anticipate, such as when the user pushes the computer's reset button or unplugs the power cord.

If the Persistent Time Stamp group policy setting is either enabled or not configured, system information is written to the data section of this event. This information includes a timestamp that indicates the computer's uptime in seconds before the unexpected shutdown occurred.

Brugerhandling
One or more of the following actions might help to determine the cause of the unexpected shutdown:

Check the system event log for other events that occurred around the same time as the unexpected shutdown.
Find out whether the computer's reset button was pressed, the power cord was unplugged, or a general power failure occurred.
Configure Windows to perform a memory dump of system failures and submit that data to Microsoft for debugging through Windows Error Reporting. For more information about Windows Error Reporting, see Help and Support.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
23. december 2004 - 13:40 #5
Sker det også hvis du køre opgaverne manualt ??
Avatar billede axkris Nybegynder
23. december 2004 - 16:17 #6
Nej, aldrig - kan ikke frem provokere nogle fejl ved at køre manuelt.

Har for resten opdateret ISS'en med alle updates.
Avatar billede brummelum Nybegynder
27. december 2004 - 13:12 #7
Med hvilke rettigheder kører du de planlagte opgaver ? For få rettigheder burde ikke få noget til at genstarte, kun fejle... Men et sted skal man jo starte med et mærkeligt problem :-)
Avatar billede axkris Nybegynder
27. december 2004 - 14:47 #8
De har de samme rettigheder - altså fuld admin-rettigheder.

Nu sætter jeg med en nat og ser på, hvad der sker sket. Nu skal mysteriet opklaret.
Avatar billede brummelum Nybegynder
27. december 2004 - 16:20 #9
hvorfor ikke bare skrue lidt på tiden ?
Avatar billede axkris Nybegynder
04. januar 2005 - 14:23 #10
Vil også prøve :-)
Avatar billede axkris Nybegynder
08. april 2005 - 10:31 #11
Tryk svar
Avatar billede axkris Nybegynder
29. august 2005 - 23:47 #12
Det blev løst ved at skifte til en anden server. Der var sikkert tale om en hardware fejl. Det er i hvert fald ikke længere relevant :-)