Avatar billede sigaard Nybegynder
23. december 2004 - 10:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med Timer1_Timer

Det er sikkert meget banalt, men ikke for en newb...

Jvf. http://www.eksperten.dk/spm/573703 prøver jeg at lave et filflytteprog, der flytter alle filer fra en mappe til en anden hvert 30. sek. Derfor prøver jeg at få noget Timer til at køre og jeg har fundet lidt stumper her på Eksperten, men jeg får ikke afviklet koden i Timer1_Timer sub'en (hedder det det?). Hvad gør jeg forkert? (Jeg har pastet al koden incl. det der automatisk er genereret af MS VB .Net 2003 (Det i starten))

Tnx!

Option Explicit On
Public Class Form1
    Inherits System.Windows.Forms.Form

#Region " Windows Form Designer generated code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Windows Form Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call

    End Sub

    'Form overrides dispose to clean up the component list.
    Protected Overloads Overrides Sub Dispose(ByVal disposing As Boolean)
        If disposing Then
            If Not (components Is Nothing) Then
                components.Dispose()
            End If
        MyBase.Dispose(disposing)
    End Sub

    'Required by the Windows Form Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Windows Form Designer
    'It can be modified using the Windows Form Designer.
    'Do not modify it using the code editor.
    Friend WithEvents Timer1 As System.Windows.Forms.Timer
    Friend WithEvents Button2 As System.Windows.Forms.Button
    Friend WithEvents Button1 As System.Windows.Forms.Button
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        Me.components = New System.ComponentModel.Container
        Me.Timer1 = New System.Windows.Forms.Timer(Me.components)
        Me.Button1 = New System.Windows.Forms.Button
        Me.Button2 = New System.Windows.Forms.Button
        Me.SuspendLayout()
        '
        'Button1
        '
        Me.Button1.Location = New System.Drawing.Point(80, 216)
        Me.Button1.Name = "Button1"
        Me.Button1.TabIndex = 0
        Me.Button1.Text = "Button1"
        '
        'Button2
        '
        Me.Button2.Location = New System.Drawing.Point(168, 216)
        Me.Button2.Name = "Button2"
        Me.Button2.TabIndex = 1
        Me.Button2.Text = "Button2"
        '
        'Form1
        '
        Me.AutoScaleBaseSize = New System.Drawing.Size(5, 13)
        Me.ClientSize = New System.Drawing.Size(292, 272)
        Me.Controls.Add(Me.Button2)
        Me.Controls.Add(Me.Button1)
        Me.Name = "Form1"
        Me.Text = "Form1"
        Me.ResumeLayout(False)

    End Sub

#End Region

    Private Sub Form_Load()
        Timer1.Enabled = False
        Timer1.Interval = 2000 '<- Speed

        Button2.Enabled = False
    End Sub

    Private Sub Timer1_Timer()
        Static intCount As Integer
        intCount = intCount + 1
        If intCount = 1 Then
            MsgBox("{LEFT}", True)
        Else
            MsgBox("{RIGHT}", True)
            intCount = 0
        End If
    End Sub

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Timer1.Enabled = True
        Button1.Enabled = False
        Button2.Enabled = True
        MsgBox("Tryk1")
    End Sub

    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        Timer1.Enabled = False
        Button2.Enabled = False
        Button1.Enabled = True
        MsgBox("Tryk2")
    End Sub
End Class
Avatar billede martin_moth Mester
23. december 2004 - 12:17 #1
Inden du går videre, skal du måske lige finde ud af hvad det sprog du programmere i hedder.

Du spørger og har tidligere fået svar til VB6 kode - nu taler du om VB.NET

Visual Basic 6 og Visual Basic .NET er IKKE DET SAMME SPROG.. Det er vist en meget udbredt misforståelse, at .NET blot er en opgradering af VB6 - det er det IKKE, det er et nyt sprog.

Skal du programmere i .NET, så stil spørgsmålene i den kategori
Avatar billede martin_moth Mester
23. december 2004 - 12:18 #2
Avatar billede sigaard Nybegynder
23. december 2004 - 12:32 #3
Misforståelsen er ikke længere udbredt til mig - tak for oplysningen! :O) Jeg lukker og genopretter på rette sted...