Avatar billede thomas_nj Nybegynder
22. december 2004 - 20:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computeren genstarter umotiveret

Hej eksperter

  Her på det sidste er min computer begyndt at genstarte helt umotiveret.

  Selv tror jeg at der er noget galt med strømforsygningen, da den piber og bliver pænt varm.

  Derfor vil jeg gerne vide vil strømforsygningen lukke / genstarte computeren hvis den bliver for varm?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 20:51 #1
prøv og pil alt unødigt ud af maskinen og se om den stadig gør det

har du prøvet med andet ram ,transformer osv

det kan også være du har fået smuds ind på din windows ,det problem har vi selv prøvet hvor den stod og kørte i ring ,løsningen var at lægge disken om igen
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
22. december 2004 - 20:56 #2
99% sikker på det er et varmeproblem et sted. Har også prøvet med Knoppix hvor det samme skete så det er en hardwarefejl.
  Har givet computeren en 10 min pause og nu gør den det ikke mere. Så det passer fint nok med at den er blevet afkølet igen.

  Og mistænker strømforsygningen stærkt på grund af en pibelyd fra den.
Avatar billede trashcan Nybegynder
22. december 2004 - 21:19 #3
Det er næsten helt sikkert en varmefejl. Og tror også kun det kan være strømforsyningen da jeg haft lignende problem. Min CPU blev for varm og derfor slog computeren tastatur og mus fra som en slags nødløsning, og for at beskytte grafikkort m.m. fra at brænde af, og derefter genstartede den.. Ellers tror jeg kun det kan være dine virtuele hukommelse der er brugt op..
Avatar billede t_holst Nybegynder
22. december 2004 - 21:21 #4
den bør bestemt ikke begynde at pive. du kan prøve at støvsuge din strømforsyning. samt tjække om blæseren køre rundt.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
22. december 2004 - 21:24 #5
den kører rundt. Har haft den skilt ad og renset den.

  Har mærket uden på kassen og den var pænt varm. Gav computeren 10 min pause og nu har den kørt i ½ time.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. december 2004 - 13:49 #6
For at være helt sikker, kunne du jo låne en PSU fra en anden PC, og prøve med den, og du behøver ikke en gang, at tage den gamle ud for at teste dette.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2004 - 15:23 #7
er din cpu over clocket ?

pibe lyden fra strømforsyningen kan komme fra en kondensator inde i den
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
23. december 2004 - 22:32 #8
Nej den er ikke overclocket. Rammene er heller ikkke. Den er omkring 45 grader ved nedlukning så der burde fejlen ikke være.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 12:02 #9
Er det lukketid, eller ? ?
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
12. januar 2005 - 22:56 #10
jo, det må i undskylde. Havde helt glemt spørgsmålet. Det er lidt svært at give point, men kan da sige at det var PSU'en.
  Gider I ikke alle sammen svare?
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
13. januar 2005 - 13:50 #11