Avatar billede jacobwjensen Nybegynder
17. marts 2001 - 13:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af default-value

Hej igen,

Fandt lige på en ekstra spørgsmål ... I er jo så dygtige :-)

Prøv at se http://www.emb.dk/nyheder.htm . Den tilmeldelsesformular i toppen af siden - den er sgu\' smart. Hvordan gør man sådan, at det røde \"eMail Address\" automatisk forsvinder, når man klikker i feltet?

Jeg skal endnu engang bruge det til Mandril.dk.

/Jacob W. Jensen
Avatar billede jespernaur Nybegynder
17. marts 2001 - 13:23 #1
Prøv følgende:

<script language=\"JavaScript\">
function click_input()
{
  document.JSTest.input1.value = \"\";
}
</script>

<form name=JSTest>

<input type=text name=input1 value=\"default\" onclick=\"click_input()\">
</form>

Mvh
Jesper Naur

Avatar billede limemedia Nybegynder
17. marts 2001 - 13:39 #2
<input name=hotListName size=15 value=\"eMail-address\" onFocus=\"this.value=\'\';\">
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. marts 2001 - 13:39 #3
takket direkte fra den side... du kan blot downloade JS filen og se hvordan de har lavet det
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. marts 2001 - 17:37 #4
Men det ville nok være smartere med:

<script language=\"JavaScript\">
function focus_input() {
  if ( document.JSTest.input1.value != \"eMail Address\" )
    document.JSTest.input1.value = \";\";
}
</script>

og skrive feltet som:

<input name=hotListName size=15 value=\"eMail-address\" onFocus=\"focus_input();\">

Så undgår du at brugeren mister det han har indtastet hvis han går ind i feltet igen for at rette en stavefejl.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. marts 2001 - 17:40 #5
Duh.
  if ( document.JSTest.input1.value == \"eMail Address\" )
Avatar billede engrob Nybegynder
18. marts 2001 - 11:50 #6
<input type=\"text\" value=\"Navn\" onfocus=\"if (this.value==\'Navn\') this.value=\'\';\" onblur=\"if (this.value==\'\') this.value=\'Navn\'\">

Så får du den oprindelige value tilbage igen hvis der ikke står noget i feltet...