Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
17. marts 2001 - 12:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar initialisering

Hej
Er der mulighed for at dette kan undgåes:

Jeg åbner et vindue der indeholder et StringGrid, Griddets indhold er for stort og der fremkommer en scrollbar. Hvis jeg bladrer ned igennem griddet og så lukker vinduet og åbner det igen står Scrollbaren nede hvor jeg \"forlod\" den.

Er der en måde så man kan få den op og stå i udgangsstillingen igen.

Den gør det også selvom jeg har valgt nye data til Griddet og jeg closer vinduet indeholdende griddet når jeg forlader det.

hilsen
Morten
Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
17. marts 2001 - 13:44 #1
Stringgrid1.row := 0;
Stringgrid1.col := 0;
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
17. marts 2001 - 13:49 #2
Det highlighter bare feltet Scrollbaren reagerer ikke på det.
Jeg ved ikke om der er en anden indstilling der skal ændres også.
Avatar billede nico26 Nybegynder
17. marts 2001 - 17:44 #3
StringGrid.LeftCol := 0;
StringGrid.TopRow  := 0;