Avatar billede javanewbie Nybegynder
22. december 2004 - 14:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overføre data mellem databaser

Jeg har en database med en forfærdelig masse data. Nu har jeg så et behov for at lave et udtræk fra denne database til en anden database. Faktisk en helt anden TYPE database, men det er en anden sag.

Jeg har tænkt mig at lave et lille javaprogram, der forbinder sig til begge databaser, og så hiver data ud af den ene, for at sætte det ind i den anden. Ikke det store hurlumhej i det, men nu er jeg jo mageligt anlagt, og gider ikke programmere mere end højst nødvendigt. ;-)

Spørgsmålet er så, om jeg kan gøre det nemmere for mig selv på en eller anden måde. Den primitive fremgangsmåde er at lave en SELECT i database 1, og så lave en INSERT i database 2 for hver række i mit ResultSet, men kan jeg ikke på en eller anden måde bruge ResultSet til min update, så jeg kan springe over det manuelle arbejde på de enkelte rækker, og på den måde inserte hele ResultSet'ets indhold...?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2004 - 14:29 #1
Tror jeg ikke på at du kan. Beklager.
Avatar billede javanewbie Nybegynder
22. december 2004 - 14:32 #2
*suk*
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2004 - 14:36 #3
Men fortvivl ikke.

Hvad jeg mener at du kan lave er følgende:

find alle tabeller i databasen
for hver tabel {
    udfør SELECT * FROM tabelnavn
    find alle kolonner i output
    for hver række {
        udfør INSERT med alle kolonner
    }
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. december 2004 - 01:09 #4
der er en masse database migration tools her.. måske er der et som du kan bruge.

http://www.handyarchive.com/free/database-migration/
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. december 2004 - 01:11 #5
Avatar billede javanewbie Nybegynder
23. december 2004 - 09:37 #6
Jeg kigger på det. Smid nogle svar hvis I vil have point.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2004 - 10:43 #7
ok

(skriv hvis du skal have lidt tips til hvordan ovenstående pseudo kode laves
med JDBC kald - det er ikke slemt en 30-50 linier bør kunne gøre det)