Avatar billede jgkl Nybegynder
22. december 2004 - 12:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Serienummer fra og til .

Først og fremmmest Glædelig Jul og Godt nytår til alle.

Jeg har 2 felter på en form, som indeholder et start serienummer og et slut serienummer, jeg vil gerne have alle der i mellem liggende serie numre, skrevet i ren tekst separeret med et kommer i et 3. felt. Er de nogen som har en ide, til en lidt omvendt list funktion, som det ligner lidt?
Avatar billede jogii Nybegynder
22. december 2004 - 14:59 #1
Følgende burde virke. Ret blot _first og _last linierne til, så vil _list indeholde det ønskede:

_first := 123;
_last := 145;
_diff := _last - _first;
_numRange := @Explode( @TextToTime( "01-01-1900 - " + @Text( @Adjust( [01-01-1900]; 0; 0; _diff; 0; 0; 0 ); "D0S0" ) ) );
_numList := ( @TextToTime( _numRange ) - [01-01-1900] ) / 86400;
_list := _first + _numlist;
@Prompt([Ok]; "_list"; @Implode(@Text(_list)))
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
22. december 2004 - 15:13 #2
Nice trick!!
Smart at benytte @explode på et timerange.
Avatar billede jgkl Nybegynder
23. december 2004 - 09:40 #3
Når jeg prøver at bruge din formel med mine 2 felter, får jeg fejlen "incorrect datatype.....: Text expected

Koden ser ud som følger :

_first := "sn_from";
_last := "sn_to";
_diff := _last  - _first;
_numRange := @Explode( @TextToTime( "01-01-1900 - " + @Text( @Adjust( [01-01-1900]; 0; 0; _diff; 0; 0; 0 ); "D0S0" ) ) );
_numList := ( @TextToTime( _numRange ) - [01-01-1900] ) / 86400;
_list := _first + _numlist;
_list

Jeg vil gerne have resultatet ind i et 3. felt, kan det lade sig gøre?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. december 2004 - 09:48 #4
Brug dette istedetfor
_first := sn_from;
_last := sn_to;

Vedr. at sætte værdien til det felt du vil have, så kan du bruge dette

FIELD sn_list := _list;