Avatar billede underpass Nybegynder
22. december 2004 - 09:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at logge på Win2000 server??

Jeg kan ikke logge på min win 2000 server(som i øvrigt er en fil/print PDC): den siger bare "Loading personal settings" - og bliver så bare hængende dér! Netlogon servicen er forsøgt standset og genstartet - uden at det hjalp!
Så ville jeg prøve at reboote den med cmd prompt fra en anden server på sm. netværk:
(uden citattegn forstås)"shutdown /r /f /m //servernavn el. IP"
- så siger den "Shutdown is not recognised as an internal or external command, operable program or batch file"
Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede ptracy Nybegynder
22. december 2004 - 10:26 #1
Hvad med at prøve at tage strømmen, fra den, så rebooter den da ;-)
Jeg har haft et lignende problem på een af min servere (DC), og det viste sig at den IKKE var patchet mod Blaster ormen - efter genstart og patch har den fungeret upåklageligt. Patchen hedder: KB823980. Derudover kan det anbefales også som minimum at lægger KB824146 og KB835732 på serveren - nogle af disse patches kræver at SP4 er installeret.
Avatar billede ptracy Nybegynder
22. december 2004 - 10:27 #2
OBS OBS OBS
Inden du gnestarter den er det nok en god ide at tjekke at det ikke er fordi en disk er løbet fuld! Hvis det er en DC, kan det være ret fatalt hvid den disk hvor SYSVOL ligger er fyldt op!
Avatar billede underpass Nybegynder
22. december 2004 - 10:35 #3
Tage strømmen > ja, men jeg ville helst gøre det så humant som muligt - ikke mindst så den også kunne finde sig selv igen bagefter :-)! Den er desuden fuldt opdateret (også m. sp4 og alt derefter pånær decembers Win updates) - den har 3 diske og de er ikke fulde - ikke engang tæt på! Heller ikke partitionen med SYSVOL på ;-)
Kender du til cmd prompten som jeg nævner?
Avatar billede ptracy Nybegynder
22. december 2004 - 10:38 #4
Ja, men jeg har ikke den store erfaring med at bruge den command selv
Avatar billede ptracy Nybegynder
22. december 2004 - 10:42 #5
Du kan forsøge at genstarte den remote, hvis du går ind i My Computer -> properties på en anden computer, og connecter til denne server. Under fanebladet Advanced, og knappen start Up and Recovery, har du muligheden for Shut Down (nederst i vinduet), og husk at sætte flueben i Automatically Reboot ;-) Måske kan du genstarte den på den måde.
Avatar billede underpass Nybegynder
22. december 2004 - 10:43 #6
damn - der er 35 brugere på den så jeg tør næsten ikke bare give den kniven og tage strømmen!
Avatar billede ptracy Nybegynder
22. december 2004 - 10:44 #7
p.s for at connecte remote, via Computer Management.
Avatar billede underpass Nybegynder
22. december 2004 - 10:44 #8
aha - det vil jeg lige undersøge
Avatar billede serverservice Praktikant
22. december 2004 - 11:58 #9
Det du skal forsøge først er at trykke F8 ved opstart og så vælge "last known good konfiguration", virker det ikke må du prøve at logge på i fejlsikret og kontollere om f.x. der er problemer med netkortet eller andet
Avatar billede underpass Nybegynder
22. december 2004 - 12:29 #10
dannyboyd > tak! - er der nogen der kan forklare hvorfor cmd prompten(i spørgsmålet) ikke virker??
Avatar billede plx Nybegynder
22. december 2004 - 12:32 #11
shutdown ligger ikke i en default installation af win2k
Avatar billede underpass Nybegynder
22. december 2004 - 14:06 #12
ptracy > Problem solved, det virkede :-)!
Mange tak til alle - ikke mindst for at få det klart at nævnte cmd IKKE ligger i en w2k default installation!
Avatar billede serverservice Praktikant
22. december 2004 - 14:12 #13
Jo det skulle den da meget gerne gøre , det skal være muligt at åbne den fra run menuen. ellers er den også i : start - programmer - tilbehør -
Hvis du ikke kan åbne den fra kør kan det være problem med din path
Avatar billede serverservice Praktikant
22. december 2004 - 14:17 #14
- sorry du mente vist ikke cmd (command prompt) men computer management - det skulle også være muligt at åbne den ved at hj.klik min computer - administrer
Avatar billede plx Nybegynder
22. december 2004 - 14:25 #15