Avatar billede christian-s Nybegynder
21. december 2004 - 20:34 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Laserprinter - max. 2000

Hvad får jeg for 2000,-? Er det muligt at få en driftssikker og forholdsvis lille - men habil laserprinter til ca. den pris?

Hvad kan/kan ikke anbefales?
Avatar billede meynard Nybegynder
21. december 2004 - 20:44 #1
Et forslag : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98013 ved godt at den ligger 7-800 kr over hvad du efterlyser, men de penge er rigtigt godt givet ud. Har den selv og den kører som snør og du har farver ! Plus at HP's farvetromler er fulde versioner og ikke neddroslede versioner som andre mærker spekulerer i, for at holde prisen nede. Den kører altså bare der ud af uden problemer, selv billeder kommer ud i en hæderlig kvalitet. :)
Avatar billede x-masman Nybegynder
21. december 2004 - 20:57 #2
Det er svært at sige, da du ikke nævner hvad den skal bruges til.
Da jeg syntes at det blev for dyrt at printe med blæk besluttede jeg, at jeg ville anskaffe mig en laser.
Jeg mente ikke det var nødvendigt med farve. Det kunne være lækkert med et netværksstik, men det blev voldsomt meget dyrere så derfor købte jeg denne her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=82169
Så vil jeg købe en printserver til, så alle mine coms kan printe ud på den:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77284
Så ligger den samlede pris lige omkring 1500 kr.

Jeg har været utrolig glad for min. Den printer perfekt og der har ikke været noget bøvl...
Også virker den i Linux. ;o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2004 - 23:50 #3
x-masman´s forslag er godt. Du får en billig, driftstabil løsning, der kan sættes på nettet. Et stort plus

Dog er 600dpi og 8Mb ram lige i underkanten af dagens "krav". De fleste ville ikke kunne se forskel, og betyder det ikke det store, så hold dig til ovenstående.

Jeg vil dog nævne denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90866

Den ligger over dit budget, men er MEGET godt udstyret til prisen. Desuden er farvepatronen separeret fra den lysfølsomme tromle, hvilket i længden er med til at holde driftprisen nede.
Det har en stor del af Samsungs printere også - og jeg er ikke klar over om det er tilfældet med 1710´eren også.... Det kan x-masman svare på :-)

Et andet sted, Lexmark printeren har sin fordel, er på hastigheden. Den er meget hurtigt ude med den første side, og resten følger hurtigt efter. Det er også noget der betyder en del, når man er på vej ud af døren med nogle sider der lige skal med... - eller man bare skal bruge en udskrift her og nu.

Farvelaser - hold dig langt væk, med mindre du har gode argumenter. Sideprisen er på den forkerte side af kr. 2,-, når man regner lidt på det. Der er DYRE i drift, hvilket mange ikke tænker på når de køber dem.
Skal en farvelaser være billig i drift, skal man købe den i prisklassen kr. 20.000,- og printe adskellige tusinde sider pr. måned.
Så de er fortsat kun for dem, der VIL være med på den ny mode.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
22. december 2004 - 00:48 #4
Hejsa
Jeg vil anbefale:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104422
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73409

De har indbygget netkort og kan derfor sættet på ens hjemmenetværk - derved skal den ikke være tilsluttet en computer for og virke og så kan man en simpel netværksprinter.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. december 2004 - 11:14 #5
De kunne dog begge trænge til et tilskud RAM. 16Mb i 1200dpi er alt for lidt. Specielt hvis der arbejdes med grafik - og så bliver begge printere pludselig meget dyre...
Avatar billede christian-s Nybegynder
27. januar 2005 - 17:17 #6
Vil I deles om points?
Avatar billede x-masman Nybegynder
27. januar 2005 - 22:45 #7
tja
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. januar 2005 - 00:12 #8
Joda - fik du fundet noget?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. januar 2005 - 00:12 #9
Og det var et svar ;-)
Avatar billede christian-s Nybegynder
28. januar 2005 - 07:19 #10
tak for svar :)

jeg endte med, at købe en Epson C86 - dvs. ingen laser for denne gang. jeg var nede og prøve den, og blev imponeret over dens udprint - men tak for gode forslag!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. januar 2005 - 08:25 #11
Takker for points - og godt valg af printer i øvrigt. Den er en af de bedste på blækmarkedet, og ikke så dyr i drift igen.