Avatar billede palle1976 Nybegynder
21. december 2004 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af OLE object

Jeg skal bruge noget kodeeksempel eller forklaring på hvordan jeg kan oprette et OLE object fra c++ kode.

Jeg har oprettet et OLE object i Delphi, hvor jeg brugte følgende:

OLEObject:= CreateOleObject('OLEType');

Er der nogen der kan hjælpe mig med noget tilsvarende ??

Jeg vil også gerne have et link til noget godt dokumentation.
Avatar billede susrn Nybegynder
29. december 2004 - 09:26 #1
Du kan bruge Variant klassen.
Eks.:
Variant my_docs;
my_word = Variant::CreateObject( "word.application" );

du kan se et eksempel her:
http://www.codeproject.com/com/MSWACPP.asp
Avatar billede palle1976 Nybegynder
04. januar 2005 - 13:59 #2
Ved du hvad der skal includeres for at bruge dit eksempel ??

Jeg kan ikke helt få det til at virke...
Avatar billede susrn Nybegynder
04. januar 2005 - 21:40 #3
fra linket:
The most important include files are <utilcls.h> and <comobj.hpp>. These are used for COM and OLE.
jeg kan ikke hjælpe dig yderligere, jeg har ikke nogen c++ compiler på min maskine for tiden og jeg kan ikke finde den kode hvor jeg selv har brugt Variant typen.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
05. januar 2005 - 08:29 #4
Ok, du får points.

Jeg kan dog stadig ikke compilere mit lille eksempel. Jeg får følgende fejl:

fatal error C1083: Cannot open include file: 'utilcls.h': No such file or directory

Jeg ved ikke hvor compileren skal finde include-filen.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
05. januar 2005 - 08:30 #5
Hov, jeg prøver lige at give dig points igen...