Avatar billede broegaard Nybegynder
20. december 2004 - 21:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

overførelse af variabel til forespørgelse

Jeg sidder med en forespørgsel der hvor jeg bruger sql-kommandoen "in" således: WHERE (Id) In ([Forms]![MinForm]![MitFormFelt])
Problemet er så at det kun er den første variabel fra MitFormFelt der bliver overført til sql sætningen.
Eks hvis jeg hardkoder MitFormFelt i sqlsætning til at være 2,3 virker det udemærket. Men hvis jeg skriver 2,3 i mit felt overfører den kun den første variabel og trækker ikke alt ud af databasen.
Er der nogen der har en løsning eller en bedre måde at overføre variabler til forespørgelser?
20. december 2004 - 21:37 #1
Du kan ikke bruge udtrykket således.
Jeg ville i stedet bygge SQL'en op dynamisk via VBA:

Currentdb.querydefs("Din forespørgsel").SQL = "Select bla bla bla...Where ID in (" & Forms![MinForm]![MitFormFelt] & ")"

Metoden kræver reference til "Microsoft DAO 3.x Object Library"
Avatar billede broegaard Nybegynder
20. december 2004 - 21:58 #2
Tak det virker fint. Jeg kan bare ikke få den til at opdatere min underformular som bygger på den ændrede forespørgelse. Sql koden er ændret kan jeg se underformularen har bare ikke "opdaget" det.
Avatar billede broegaard Nybegynder
20. december 2004 - 22:31 #3