Avatar billede heidi_j Nybegynder
20. december 2004 - 16:18 Der er 2 kommentarer

Selection delvist af input-boks

jeg har en ganske alm input-text-box (<input type="text"...>), hvor jeg via javascript gerne vil kunne lave noget ståhej, som f.eks. auto-korrektur/autoudfyld som man kender fra adresse-feldtet i IE, altså f.eks. når jeg indtaster starten af en dato: '17' så fortsætter den automatisk med '-12-2004' - bare som et eksempel...

Jeg har ikke problemer med at autokorrigere den til at fylde mere af datoen ud, men problemet ligger i, at jeg gerne vil have, at den automatisk selecter det som man "ikke har skrevet" endnu - præcis som i adresse-feldtet i IE...

Det gør ikke noget at koden er noget JS/myntet på IE-kun/uauthoriseret kode, da det kun er Windows-terminaler der skal benytte skidtet...

Nogen der har en ide? MSDNs libraray er ikke så hjælpsom...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. december 2004 - 20:02 #1
Jeg forstår ikke denne linie:

...den automatisk selecter det som man "ikke har skrevet" endnu - præcis som i adresse-feldtet i IE...

Men jeg tror du taler om focus:

document.formnavn.inputfeltnavn.focus();

Ellers bliver du nødt til at omformulere en lille smule :)
Avatar billede heidi_j Nybegynder
20. december 2004 - 20:22 #2
F.eks. når du begynder at skrive en adresse i IE-adresse-linien (ihvetfald med en standard-opsætning), så gætter den på de adresser den allerede har besøgt - det samme ønsker jeg - bare med data-input (f.eks.)