Avatar billede andr3as Nybegynder
18. december 2004 - 20:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Smartere Slipstreamed Xp

Jeg har lavet en slipstreamed Xp Cd, har jeg sat den til, at være unattened - og jeg vil gerne automatisk have installeret noget software. Lige nu bruger jeg en .cmd fil til at installerer de forskellige ting med - men jeg bliver nød til at bestemme distination og trykke i agree, bla. bla. bla.

Så jeg tænkte om jeg kan kalde en systemgendanelse jeg har gemt på min slipstreamed CD, så alt softwaren ligger på maskinen og jeg behøver ikke rører en finger:D

kan dette lade sig gøre - og hvis det kan - hvordan?
Avatar billede hcma Novice
18. december 2004 - 20:47 #1
du kan jo lave et Ghost med enten Norton Ghost eller Powerquest Drive Image (som nu også er ejet af Symantec)
http://www.powerquest.com/
http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/
Avatar billede andr3as Nybegynder
18. december 2004 - 21:00 #2
men kan jeg kalde den automatisk fra min cd?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. december 2004 - 21:09 #3
Et GHOST image er jo baseret på den instalation/hardware som der er ved opretningen af Imaget (fint dænsk ikk'?).
En slipstreamed Xp Cd kan jo bruges til en vilkårlig hardware opsætning.

Eller har jeg misforstået noget ?
Avatar billede hcma Novice
18. december 2004 - 21:10 #4
du kan enten brænde ghosten ned på cd eller lægge den ind på anden partition.
Det bliver så et komplet spejlbillede af din installation på det pågældende drev.
Altså: hvis du laver et Ghost af f.eks. C-drevet og gemmer det på cd eller andet drev, kalder du bare det frem når du vil have geninstaleret C.
Det er nemt at gå til, men hvis du vil have en udførlig vejledning ligger der en her:
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. december 2004 - 21:10 #5
... men hvis det altid er samme HARDWARE som du bruger vil et GHOST Image princip selvfølge være bedre... og meget hurtigerer...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. december 2004 - 21:11 #6
Vi krydsede vist hinanden!!!
Avatar billede andr3as Nybegynder
18. december 2004 - 21:26 #7
det er lige det - det er ikke altid den samme hardware Windows skal installeres på.
så virker ghost vel ikke?
Avatar billede andr3as Nybegynder
03. januar 2005 - 12:46 #8
mmmm