Avatar billede perp Nybegynder
18. december 2004 - 17:31 Der er 4 kommentarer

MFC - CFileDialog GetPathName

er der nogle der kan fortælle mig hvorfor dette ikke vil fungere? kan self ikke selv se hvad der er galt.....
som det kan ses skal jeg bruge diverse informationer om den fil brugeren markere.

void CBlowfishDlg::OnBtnFindfile()
{
    CFileDialog* FileDialog = new CFileDialog(TRUE, NULL, NULL, OFN_HIDEREADONLY | OFN_PATHMUSTEXIST | OFN_FILEMUSTEXIST, "All Files (*.*)|*.*||", (CWnd*)this);
    if(FileDialog->DoModal() == IDOK)
    {
        AfxMessageBox("You pressed OK!");
        InputFolderPathName = FileDialog->GetFolderPath();
        AfxMessageBox(InputFolderPathName);
        InputFileName = FileDialog->GetFileName();
        AfxMessageBox(InputFileName);
        InputFileExt = FileDialog->GetFileExt();
        AfxMessageBox(InputFileExt);
        InputFileTitle = FileDialog->GetFileTitle();
        AfxMessageBox(InputFileTitle);
        delete FileDialog;
    }
    else
    {
        AfxMessageBox("You pressed CANCEL!");
        delete FileDialog;
    }
Avatar billede perp Nybegynder
18. december 2004 - 17:40 #1
det skal også lige siges at alle Input variablerne er CString's membervariabler. Det er derfor de ikke er deklareret i denne funktion.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. december 2004 - 18:29 #2
Mystisk.

Ifølge dokumentationen har CFileDialog ikke en GetFolderPath, men det kompilere og programmet gå ned når man kalder den.

Jeg kan godt finde funktionen i MFC sourcen.

CFileDialog har en GetPathName som i din overskrift.
Avatar billede perp Nybegynder
19. december 2004 - 20:54 #3
haha ja der kan man bare se det skulle være GetPathName istedet. det har jeg godt nok stiret mig blind på. når men tak hvis du opretter et svar kan du få dine poing.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. december 2004 - 23:20 #4
Jeg samler ikke på point.