Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
17. december 2004 - 19:29 Der er 10 kommentarer

alternativer til fopen()

Nogen alternativer til fopen() ?

// åben fil med kildekode
$index = fopen("http://tv.tv2.dk/tv/listning.php?Region=1&KanalID=$kanal&Soegeord=&Dato=0&Periode=2&Kategori=0", "r");

MEN da min server HADER fopen() så får jeg denne fejl:

Warning: fopen(): URL file-access is disabled in the server configuration in /customers/mrmunk.dk/mrmunk.dk/httpd.www/fusion_pages/temp on line 94

Warning: fopen(http://tv.tv2.dk/tv/listning.php?Region=1&KanalID=1&Soegeord=&Dato=0&Periode=2&Kategori=0): failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /customers/mrmunk.dk/mrmunk.dk/httpd.www/fusion_pages/temp on line 94

Warning: fread(): supplied argument is not a valid stream resource in /customers/mrmunk.dk/mrmunk.dk/httpd.www/fusion_pages/temp on line 97
Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
17. december 2004 - 19:32 #1
hvis der ikke er, can i så lave en anden? jeg smider gerne al kode herind
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2004 - 19:34 #2
Hvis dit webhotel har slået URL-wrappers er der 2 ting du kan gøre:
    1) Opgive
    2) Skift webhotel
;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. december 2004 - 19:36 #3
det handler ikke om fopen, men om "URL file-access" dvs at hente filer via http-protokollen fra andre servere.

Hvis filen er din egen så kan du hente den via filsystement. Hvis det ikke er din egen må du snakke med din udbyder. Du skal dog ikke regne med at de ændrer den indstilling for din skyld, den er blevet misbrugt ret meget.

Det er især pornosteder og ulovlige varez steder der misbruger URL file-access til at levere ulovligt indhold fra steder der ikke tillader det.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
17. december 2004 - 19:51 #4
hvad med html_get_contents() ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2004 - 20:05 #5
Ja, hvad med den. Det er ikke en funktion i PHP. Og skulle det
lykkedes for dig at finde en vej udenom at dit webhotel har lukket
for muligheden, så bliver den smutvej også lukket. Men der er nu nok
ikke nogen ;)

Hvilket webhotel?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
17. december 2004 - 20:12 #6
den hed file_get_contents (skulle vist have tjekket ;)) og det er ikke mig der er spørger ;D
Avatar billede coderdk Praktikant
17. december 2004 - 21:49 #7
Hvis ikke fopen/file_get_contents virker, så prøv med sockets:

if ( $fp = fsockopen( "tv.tv2.dk", 80, $en, $es, 10 ) )
{
  $out = "GET /tv/listning.php?Region=1&KanalID=1&Soegeord=&Dato=0&Periode=2&Kategori=0 HTTP/1.1\r\n";
  $out .= "Host: tv.tv2.dk\r\n";
  $out .= "Connection: Close\r\n\r\n";

  fwrite( $fp, $out );
  $variabel = '';
  while ( !feof( $fp ) )
  {
      $variabel .= fread( $fp, 512 );
  }
  fclose( $fp );
  echo "Læste:<br>$variabel";
}
else
{
  echo "Damn. $en: $es"
}
Avatar billede iss Novice
17. december 2004 - 22:43 #8
Men den IP kan det kun være B-gone....
Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
17. december 2004 - 23:17 #9
B-gone ? B-one
Avatar billede iss Novice
17. december 2004 - 23:23 #10
Common typo.....