Avatar billede danauktion Nybegynder
17. december 2004 - 10:26 Der er 5 kommentarer

Kopiering af alle filer i et directory

Når jeg vil kopiere alle filer fra en mappe til en anden benytter jeg :

cp -R *.* /home/dest

men da der ca er 10.000 filer, får jeg en fejl om at listen er for lang (!)
Hvordan skal jeg så kunne kopiere mange filer til/fra mapper ?
Avatar billede lap Nybegynder
17. december 2004 - 10:41 #1
brug find ... - med -exec cp {}\;
Avatar billede danauktion Nybegynder
18. december 2004 - 11:59 #2
->lap

Tak for forslaget men det har jeg allerede prøvet :
find /home/sites/www.mydomain.dk/web/myfilestobecopied -exec cp {} /home/backuped_files/ \;
men får fejl selvom begge directories eksisterer og jeg er på som root.

Det skal iøvrigt lige siges at jeg kører kommandoen under cron
Avatar billede langbein Nybegynder
18. december 2004 - 13:14 #3
Men kjører kommandoen fra shell og med root pålogging ? Mon ikke problemet er det at cron kjører med lavere rettigheter enn root ?
Avatar billede lap Nybegynder
18. december 2004 - 19:41 #4
cd /home/sites/www.mydomain.dk/web/myfilestobecopied
find . | cpio -p /home/backuped_files

måske er cron problemet - ingen path til cp
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2004 - 22:20 #5
Hvis du vil kopiere filer fra mappe 1 til mappe 2, er det så ikke nemmest bare at kopiere mappe 1 med f.eks.
cp -R 1 2