Avatar billede stenmadsen Nybegynder
16. december 2004 - 23:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

gå til bookmark - virker ikke i IE, men fint i Mozilla

Hej. Jeg har defineret nogle bookmarks i et langt html dokument. OnClick events skal så bl.a. søger for, at springe ned til det ønskede sted på siden. Nedenstående virker fint i Mozilla, men ikke IE6.0.

      function foelgLink(navn) {
        window.location.hash = navn;
      }

Skyldes dette  browser specifikke forskelle, eller                                                  har jeg overset et eller andet. Jeg vil lige tilføje at html-siden er                                                        dannes dynamisk.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. december 2004 - 23:34 #1
er det anchorpoints ?

function foelgLink(navn) {
  window.location.href=window.location+"#"+navn;
}

<a name="hejsa">
Hejsa der
</a>

:)
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2004 - 23:35 #2
<ole>

Det er ikke der, du laver en fejl. Det fungerer fint i IE6.0  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2004 - 23:38 #3
Legende >> Det er en god løsning til at bygge lange URL'er med ... à la:
  http://www.domain.dk/side.html#hejsa#hejsa#hejsa#hejsa  ;o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. december 2004 - 23:39 #4
Ja, det er faktisk rimeligt sejt :P
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2004 - 23:39 #5
Spørgerens egen løsning er faktisk bedre - han laver bare en fejl et andet sted  :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. december 2004 - 23:41 #6
function foelgLink(navn) {
  window.location.href=window.location.substring(0, window.location.indexOf('#'))+"#"+navn;
}

...så skulle den være fikset olebole
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2004 - 23:42 #7
yups ... men stadig knapt så sexy, som spørgerens egen  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2004 - 23:43 #8
... eller også er det bare det der 'hash', der virker tiltrækkende  *-/
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. december 2004 - 23:51 #9
Ja, det er lidt lækkert - ha ha
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
17. december 2004 - 00:01 #10
Hej, undskyld forsinkelsen, jeg havde lige et par gøremål.
Jeg måtte lige rette foreslaget lidt til med nogle ".href"
      function foelgLink(navn) {
        //window.location.hash = navn;
        window.location.href=window.location.href.substring(0, window.location.href.indexOf('#'))+"#"+navn;
      }

Det nye foreslag virker fint i Mozilla, men stadig ikke i IE. Mærkeligt!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. december 2004 - 00:09 #11
Den skal være sådan her:

window.location.href=window.location.substring(0, window.location.indexOf('#'))+"#"+navn;

...og den burde virke i IE (den virker her)... Men OleBole er 47 gange bedre til det end mig, så han har nok guldkornene (eller guldhornene, hvor blev de af?)
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
17. december 2004 - 00:18 #12
Det giver en syntaks fejl. substring virker åbenbart ikke direkte på et location objekt. Jeg forsøger lidt med en simpel statisk udgave af html'en. Der må være en simpel forklaring.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. december 2004 - 00:26 #13
Så skal den nok bare ændres først med gallatricket

var hvor = "" + window.location;
window.location.href=hvor.substring(0, hvor.indexOf('#'))+"#"+navn;
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
17. december 2004 - 00:27 #14
Problemet er løst. IE6 kan ikke lide at anchor uden tekst efter.

Ved at ændre    <a name="bund">

til              <a name="bund">&nbsp;

virker begge løsninger nu i både IE og Mozilla.
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
17. december 2004 - 00:31 #15
I øvrigt, tak for snakken. Da du holdt ud længst legende.dk får du point.

Man skal nok ikke tænke for meget over al den tid man bruger på sådanne dumme problemer. Det er ikke kun nogle få minuter. Og summerer man det op, .....
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
17. december 2004 - 00:33 #16
hov, der var jeg ved at give mig selv point. Send et svar så får du point.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. december 2004 - 00:37 #17
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 00:37 #18
Faktisk er det heller ikke fikst at skrive:
  <a name="bund">&nbsp;

Et par gode regler er:
1. Luk altid tags, der har et lukke-tag
2. Kom altid et eller andet indhold i tags
Altså:
  <a name="bund">&nbsp;</a>
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 00:39 #19
... men brug din egen løsning. Det er stadig langt den mest elegante  ;o)
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
17. december 2004 - 09:07 #20
Endnu en gang, tak for snakken
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 15:32 #21
... anytime  ;o)