Avatar billede worrax Nybegynder
16. december 2004 - 23:05 Der er 6 kommentarer

RIS server configuration

Hej.

Jeg har lige fået sat en RIS server op .. som lige nu kan side og ligge noget windows 2000 ind via. netværk..

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre.. om det er muligt at fx. tage en normal boot disk og ligge den ind i RIS serveren .. og via netværks boot fange den boot disk..

Altså.. det samme som hvis man bruger RIS serveren til at installere med.... men i stedet bare bruge den til en slags BOOT server ...

hvis i forstår...

Er dette muligt.. og hvordan gør man?
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 16:01 #1
Der er vist noget du har misforstået - tror jeg for du skal boote på netkortet ved at indstille den til network boot i bios og så ved opstart vælge network boot med F12 (som standard) så vil du se at den søger DHCP og derefter logger dig vidre til RISén.
Det eneste det kræver er pxe-netkort , hvilket fleste netkort understøtter - det gør at de kan boote til en dhcp server fra dosmode.
Her er min artikel om emnet som du bør læse og evt. følge guiden - http://www.eksperten.dk/artikler/332 - læg gerne en kommentar?

Det er dog muligt at bruge en RIS bootdiskette,men det virker sjældent fordi den kun understøtter få netkort drivere.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. december 2004 - 16:05 #2
Selvfølgelig kræver det Konfiguration af RIS og istallation af risimage samt At du har Associeret en siffil til image og Authorized via Dhcp, men det står i artiklen - ellers bare spørg. Du kan vælge at bruge adminisstrator kontoen til at køre dit image eller en anden som kan Adde Computer til domain.

Jeg har da også set en løsning hvor det kørte automatisk, men det er lidt "langhåret"
Avatar billede serverservice Praktikant
01. januar 2005 - 17:35 #3
hvordan går med din risserver?
Avatar billede worrax Nybegynder
18. januar 2005 - 22:46 #4
Fik det aldrig op og køre.. :(  men ellers mange tak for hjælpen

Tillader mig ikke at give dig alle pointsne ..
Avatar billede worrax Nybegynder
18. januar 2005 - 22:46 #5
Hov..
du har jo ikke engang lavet et svar..
Avatar billede serverservice Praktikant
18. januar 2005 - 22:53 #6
her er et , men du kan bare bruge min artikel