Avatar billede dw_j Nybegynder
16. december 2004 - 21:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Form med 2 submit buttons

Hej eksperter
er det muligt at oprette en form med 2 submit buttons? og hvis ja, hvordan skriver jeg scripten. her er en del af filen opretbruger.asp  hvor i sub validate oprettes forbindelse med DB og dermed skal der være en script som handler om problemmet.
på forhånd tak
<%
Response.Write "<form action=" & " method=post >"
%>
<table border="0" align="center" cellpadding="0" bordercolor="ffffff" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse"  width="50%" id="AutoNumber1">
<tr>
  <td with="25%">Username (max 50): </td>
  <td><input type="text" name="UserName" size="25%"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Password (max. 9): </td>
    <td><input type="Password" name="psw" size="20"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Repeat Password: </td>
    <td><input type="Password" name="psw2" size="20"></td>
</tr>
<tr><td><br></td></tr>
<tr>
    <td align="left"><input type="submit" name="submit1"  value="Submit and add new user" style="width: 98%"></td>
      <td align="left"><input type="submit" name="submit2" value="Submit and return home" style="width: 98%"></td>
</tr>
<tr><td><br></td></tr>
<tr>
    <td align="center"><input type="reset" value="Reset" name="B2" style="width: 48%"></td>
    <td align="center"><input type="reset" value="Cancel" name="B2" style="width: 48%" OnClick="index.html"></td>
</tr>
</table>
  <br>

</form> </body></html>
<%
End Sub
'---------------------------------------
Sub Validate
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. december 2004 - 22:02 #1
De skal have samme name / variabel, og så checker du bare hvad den er:

input type="submit" name="funktion"  value="Submit and add new user" style="width: 98%">
<input type="submit" name="funktion" value="Submit and return home" style="width: 98%">

<%
funktion = Request.form("funktion")
if funktion = "Submit and add new user" then
  'gør noget
else if funktion = "Submit and return home" then
  'gør noget andet
end if
%>
Avatar billede dw_j Nybegynder
16. december 2004 - 22:16 #2
tak for hjælpen, og tak for den anden hjælp også.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. december 2004 - 22:23 #3
Det er bare fint, men generelt skal du måske skrue lidt ned for point niveauet, ellers løber du for hurtigt tør for points :)
Avatar billede dw_j Nybegynder
16. december 2004 - 22:26 #4
ok, det skal jeg nok. jeg har ikke meget kendskab til eksperten.dk