Avatar billede vardox Nybegynder
16. december 2004 - 17:33 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Forskel mellem .php og .html

Hey

I Opera er disse sider helt ens
http://www.htx-roedovre.dk/ny/design2.html
http://www.htx-roedovre.dk/sukkertoppen/

men i IE (6 på SP2) er "søjlen" forskellig. På html-siden fylder den fra top til bund, men det gør den ikke på php-siden. Dette finder jeg dybt mystisk da de har næsten identiske stylesheets.

Nogen der ved hvad fejlen er - og hvordan jeg nakker den :o)

Vardox
Avatar billede skovenborg Nybegynder
16. december 2004 - 17:36 #1
den ene har også en doctype - det har den anden ikke. Det gør faktisk en stor forskel i IE.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. december 2004 - 17:37 #2
sæt height:100% ind i body-delen :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. december 2004 - 17:37 #3
.. ej vist ikke det alligevel :S
Avatar billede skovenborg Nybegynder
16. december 2004 - 17:57 #4
og så prøv lige at starte dokumentet med (http://www.htx-roedovre.dk/sukkertoppen/):
body, html {height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;}
    body {
    background: #777 url(pics/bg.gif) fixed;
    color: #000;
    font: 13px verdana;
    word-spacing: 1px;
}
Avatar billede vardox Nybegynder
16. december 2004 - 18:20 #5
Smid lige et svar Skovenborg :o)

Første ting var doctypen - den havde jeg glemt i farten. Da jeg smed den på htmlen lavede den sammen fejl.

Jeg rettede så mit stylesheet til
    body {
    background: #777 url(pics/bg.gif) fixed;
    height: 100%;
    color: #000;
    font: 13px verdana;
    word-spacing: 1px;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}

kort sagt: smed en height: 100% på min body del

Tak for hjælpen
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. december 2004 - 19:40 #6
så var mit rigtigt? :D
Avatar billede el-jacob Nybegynder
16. december 2004 - 22:14 #7
Er overhovedet ikke god til WEB-kodning... læser bare lidt med i baggrunden da jeg snart selv skal igang med at lave en hjemmeside...

Ville bare lige nævne at i Firefox er der tilsyneladende fejl i dette links kodning: http://www.htx-roedovre.dk/ny/design2.html det ser pænt mystisk ud derovre i højreside... (derudover fører ingen af "kategori-punkterne" ingen vegne (men regner med at du godt er klar over det...))

http://www.htx-roedovre.dk/sukkertoppen/ ser til gængel helt fin ud (i Firefox)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
17. december 2004 - 00:17 #8
lægger lige et svar så :-)

elskermad.dk skal vel også have en bid af kagen - det var jo rigtigt nok det han skrev :-)

Men til en anden gang er starten med:
body, html {height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;}
en rigtig god ide, at begynde ens stylesheet med. Normalt kræves dette hvis siden skal fylde 100% af siden.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
17. december 2004 - 00:17 #9
skulle måske lige lægge et rigtigt svar denne gang ;-)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
17. december 2004 - 08:50 #10
så vil jeg da også lige være med :)
Avatar billede vardox Nybegynder
17. december 2004 - 13:39 #11
Elskermad > Undskyld... dit svar var ude af min bevidsthed da du selv sagde at det ikke var godt nok :o)

Men tak til jer begge - og også tak til dig Jacob

Vardox
Avatar billede skovenborg Nybegynder
17. december 2004 - 17:22 #12
og tak for points til dig :-)