Avatar billede bugger Nybegynder
16. december 2004 - 13:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Form med to submitknapper

Hejsa
Jeg har lige to lette:
1.)
Jeg har lavet en form og vil nu have to submitknapper. Hvis man trykker på OK kommer man videre til en side der hedder "putidb.asp" men hvis man trykker på REDIGER kommer man videre til en side der hedder "reditekst.asp" Hvordan gør man det?
2.)
Hvordan er det nu man laver en hiddenfield? Altså et punkt man ikke kan se, men som bærer noget information? -hvad er syntaksen?

Tak for svar
/Bugger
Avatar billede annettef Nybegynder
16. december 2004 - 13:06 #1
Hidden field:
<input type="hidden" name="xxx" value="XXX">

Jeg sidder selv og bøvler med det samme problem som dit spørgsmål 1, så det venter jeg i spænding på at høre et svar på, men håber du kan bruge mit input med hiddenfield til noget.

/Annette
Avatar billede bugger Nybegynder
16. december 2004 - 14:17 #2
Hej Anette
Jeg laver s bare to ens forms med forskellige submitknapper -det er der jo ingen der kan se :-)
Læg et svar og du vil blive overøst med points for dit glimrende "hidden" svar.

L8r
/bugger
Avatar billede annettef Nybegynder
16. december 2004 - 15:27 #3
Det var faktisk på samme måde jeg fik løst mit problem med to submit knapper

Håber du kunne bruge Hidden field til noget!

...og så er det ikke så vigtigt med de ponit, jeg kom jo kun med svar på det ene af dine spørgsmål.

/Annette
Avatar billede annettef Nybegynder
16. december 2004 - 15:27 #4
uuups kan ikke stave til point:o)
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2004 - 21:14 #5
<ole>

Ellers er løsningen at lade serveren teste på variablen 'context' med en form à la:

<form ...>
  <input type="hidden" name="context">
  <button type="submit" onclick="this.form.context.value='Hi'">Send 1</button>
  <button type="submit" onclick="this.form.context.value='Ho'">Send 2</button>
</form>

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
17. december 2004 - 16:26 #6
-- eller lade submit-knapperne ændre action på formen:

<form action="putidb.asp" method="post">
  ...
  <input type="submit" value="OK" onclick="this.form.action='putidb.asp'">
  <input type="submit" value="REDIGER" onclick="this.form.action='reditekst.asp'">
</form>
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 16:34 #7
Det kan man også ... men meget ofte har man mange funktioner liggende i et enkelt dokument - og der kan det være yderst belejligt at kunne teste på én enkelt variabel, der bestemmer, hvad der skal ske i applikationen.
Det afhænger af den aktuelle opgave og ens kodestil  :)
Avatar billede bugger Nybegynder
17. december 2004 - 17:42 #8
roenving -det virker meget overbevisende!

(
Men hvordan er det nu lige man skriver <input type="submit" value="OK" onclick="this.form.action='opretannonce3.asp'">
i ASP? jeg kan ikkke få det til at virke med
response.write  "<input type='submit' value='OKOK' onclick=''this.form.action='opretannonce3.asp'''>"
)
Avatar billede roenving Novice
17. december 2004 - 18:05 #9
Sådan i vbscript:

response.write  "<input type='submit' value='OKOK' onclick=""this.form.action='opretannonce3.asp""'>"
Avatar billede roenving Novice
17. december 2004 - 18:05 #10
Argh ...
response.write  "<input type='submit' value='OKOK' onclick=""this.form.action='opretannonce3.asp'"">"