Avatar billede a71 Nybegynder
16. december 2004 - 11:17 Der er 3 kommentarer

kan man maile et foto til en hjemmeside?

Hej
Har en hjemmeside med min blog på.
Kunne tænke mig at jeg kunne maile et foto til en email adresse og den så kom til at ligge i min img. mappe.
Er dette muligt?  og er det svært at lave
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2004 - 11:57 #1
der er ikke rigtig noget der kan fange at der kommer en mail - skal det være med mail skal du nok indstille dig på at tjecke mails manuelt og så uploade billederne.

Bedste løsning er nok at begynde at kigge på at lade brugerne uploade billeder vha forms - det er forholdsvis simpelt i PHP/ASP hvis du kan benytte det.
Avatar billede a71 Nybegynder
16. december 2004 - 12:11 #2
Det er mig selv der skal kunne sende en mail til en hemlig email adresse, så jeg kan lægge billedder op uden at skulle ftp.
På den måde kan jeg hvor jeg end er gå på nettet, og skrive en ny blog, sende et foto til min mail adresse og så bruge det på min blog.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2004 - 12:37 #3
Hvis dit webhotel understøtter det, kan du sagtens få aktiveret et script ved
modtagelse af en mail på en bestemt (hemmelig) email-adresse, og så lægge et
vedhæftet billede på serveren eller i en database.

Der er bare ikke så mange, der understøtter det, men jeg benytter mig af det for tiden.