Avatar billede mkilic Nybegynder
16. marts 2001 - 15:15 Der er 9 kommentarer

STORED PROCEDURE i ASP ??

Hvordan anvender man en stored procedure i en asp-fil. Jeg har følgende stored procedure som jeg ønsker at kører i en asp-fil.

CREATE PROCEDURE OPRET_PROJEKT(@PROJEKTTITEL CHAR(40),
@VIRKSOMHED CHAR(30),
@ADRESSE CHAR(30),
@POSTNR CHAR(4),
@BYNAVN CHAR(30),
@KONTAKTPERSON CHAR(30),
@MAILADRESSE CHAR(255),
@STARTDATO DATETIME,
@SLUTDATO DATETIME,
@FILSTI CHAR(255),
@MINPERANTAL SMALLINT,
@ARBEJDSSTED CHAR(30),
@KVALIFIKATIONER VARCHAR(255),
@PROJEKTBESKRIVELSE VARCHAR(255),
@ØVRINFO VARCHAR(255),
@STATUS BIT,
@ANONYM BIT,
@MEDLEMSNR INTEGER) AS
DECLARE @PROJNUMMER INT
EXEC @PROJNUMMER=HENT_PROJEKTNR
INSERT INTO PROJEKT
VALUES(@PROJNUMMER,@PROJEKTTITEL,@VIRKSOMHED,@ADRESSE,@POSTNR,@BYNAVN,@KONTAKTPERSON,
@MAILADRESSE,@STARTDATO,@SLUTDATO,@FILSTI,@MINPERANTAL,@ARBEJDSSTED,@KVALIFIKATIONER,
@PROJEKTBESKRIVELSE,@ØVRINFO,@STATUS,@ANONYM,@MEDLEMSNR, GETDATE(),GETDATE())
Avatar billede nomiz Nybegynder
16. marts 2001 - 15:22 #1
jeg mister lynhurtigt respekten for et spørgsmål, hvis det er skrevet med store bogstaver. Forekommer mig ret barnligt...
Avatar billede nute Nybegynder
16. marts 2001 - 15:24 #2
hmmm....kan du ikke gjøre sånn:

<%
Set myConn = Create.ServerObject(\"ADODB.Connection\")
strSQL = \"[hele din prosedyre]\"

Set RS = myConn.execute( strSQL )
%>

dette legger du en function eller sub i en .asp side som du inkluderer på den siden du skal benytte den ...

forstår jeg deg riktig eller er jeg helt galt på den ?

/nute
Avatar billede netsrac Praktikant
16. marts 2001 - 15:24 #3
Kunne du ikke bruge det jeg gav dig i http://www.eksperten.dk/spm/56225

Eller er det fordi du skal have skrevet en ny til indsættelse i denne tabel ?
Avatar billede mkilic Nybegynder
16. marts 2001 - 15:33 #4
Nej desværre! Fordi det du har svaret på i spm/56255 ikke har noget med stored procedure at gøre. Det er rigtigt at jeg i spm/56255 har spurgt til stored procedure men har desværre ikke fundet det rigtige svar endnu. Jeg ønsker at anvende en stored procedure og ikke en ínsert. Jeg håber nogle at de kloge hoveder kan hjælpe mig.
Avatar billede netsrac Praktikant
16. marts 2001 - 15:47 #5
Denne stored procedure er jo noget man anvender når man sidder ved serveren også prompter den efter oplysningerne som er angivet med @ ikke ?

Jeg har svært ved at forestille mig hvordan man skulle kunne lave det så en browser prompter efter oplysningerne, er det hvad du er ude efter eller er jeg på vildspor ?
Avatar billede soerens Nybegynder
16. marts 2001 - 17:50 #6
nomiz >> SQL og Stored Procedures skriver man ofte med store bogstaver, derfor....

Du kalder den bare lige som du fyrer en normal SQL af:

strSQL = \"OPRET_PROJEKT \'\" & Param1 & \"\', \'\" & Param2 & \"\'\" osv osv osv

Så vidt jeg kan vurdere returnerer den ikke noget, så du laver bare en:

cnnMyConn.Execute strSQL

/SørenS.
Avatar billede mkilic Nybegynder
16. marts 2001 - 21:15 #7
Svar til \"netsrac\". Ja det er sådan en jeg er ude efter.
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2001 - 00:40 #8
Det er jo meget svært at få browseren til at prompte for hver oplysning, jeg tror faktisk ikke det kan lade sog gøre...
Avatar billede kasseper Nybegynder
20. marts 2001 - 09:19 #9
Du kan ikke få browseren til at promte dig for oplysninger, men du kan godt bruge din SP, bare du føder den med alle oplysninger den skal bruge fra starten. Generelt gør man sådan her :

\'opret command objekt
Set objCmd = Server.CreateObject(\"ADODB.Command\")
Set objCmd.ActiveConnection = objNewConn
objCmd.CommandType = adCmdStoredProc
objCmd.CommandText = \"OPRET_PROJEKT\"
objCmd.Parameters.Append objCmd.CreateParameter(\"@PROJEKTTITEL\",adChar,adParamInput,40, Session(\"Projekttitel\"))
objCmd.Parameters.Append objCmd.CreateParameter(\"@VIRKSOMHED\",adChar,adParamInput,30, \"TheFirm\")
\' ... osv.osv. for alle parametrene
objCmd.Execute()