Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 10:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

IIS stopper med at virke efter et par minutter

Har oplevet det før, men løste det bare de gange, ved en omgang omformatering.

Efter et stykke tids brug af Win2k er min iis blevet umådeligt ustabil - den stopper typisk med at virke efter et par minutters kørsel (kan dog vare længere nogle gange), hvor jeg så er nødt til at genstarte servicen. Så går der nogle minutter igen og vi har problemet igen.

Det er ikke kun ASP-delen, men hele webserveren der stopper med at fungere.

Nogen der har en løsning? jeg har surfet lidt rundt efter et svar derpå, men er ej blevet klogere.
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 10:40 #1
kommer der ikke nogle fejl i eventloggen?
Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 10:49 #2
Nu er jeg lidt i tvivl om hvor jeg læser eventloggen, men hvis det er under logbog->system. kan jeg se følgene:
Serveren kunne ikke tilføje den virtuelle rod /db til mappen D:\Web\db på grund af følgende fejl: Den angivne fil blev ikke fundet. . Datafeltet indeholder fejlmeddelelsen.

under logbog->program kan jeg vist kun se at servicen er startet, medmindre fejl i "Userenv" kan bruges til noget her :)

må indrømme at jeg aldrig har fået roddet alt for meget med log-delen af win2k
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 10:54 #3
Det kunne godt betyde noget den første - når du kigger i logbogen står der en kilde på den event. Desuden har de alle et event-id. Disse kan slås op på eventid.org og så kan der tit være lidt hjælp at hente den vej.
Men hvad er kilden for den med den virtuelle rod?
Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 10:55 #4
evt kan disse fra IIS loggen i winnt/system32/logs sige noget om problemet(?):

07:27:28 192.168.1.87 OPTIONS / 200
07:27:28 192.168.1.87 PROPFIND /we 404
Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 10:56 #5
Kilden er: w3svc
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 10:56 #6
hvad er eventid?
Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 10:57 #7
eventid.org er vist skiftet til at være en mp3-side :)
Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 10:57 #8
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 11:01 #9
Jeg ved ikke om disse kan hjælpe dig - men der er da en del kommentarer omkring det.
http://eventid.net/display.asp?eventid=101&eventno=50&source=W3SVC&phase=1
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 11:01 #10
hehe... jeg skrev fejl før - det er eventid.net, sry.
Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 11:10 #11
Tak for hjælpen - jeg rodder lidt frem og tilbage :)

D:\Web\db findes i hvert fald ikke mere - gad vide hvorfra den stadig husker den mappe
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 11:12 #12
Det kunne godt have noget med det at gøre så... Men held og lykke med at finde hvor det står gemt.. :-)
Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 11:29 #13
taktak :) fandt en ref til den som jeg har slettet og systemet har ik været nede siden - men nu må vi se.

smid lige et svar - ville ik ha fundet ud af det uden din hjælp :)
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 11:30 #14
lyder godt.... tillykke... :-)
Så krydser vi fingre for at det holder
Avatar billede zed_one Praktikant
16. december 2004 - 11:36 #15
Tak :)
og det tyder meget stort på at det virker nu
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 11:40 #16
det var godt.. takker for pointsene
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. december 2004 - 13:18 #17
hehe... Lidt sjovt.. Var lige inde og kigge i loggen.. Jeg havde 6 mapper der havde samme fejl... :-) Og 6 events i loggen...