Avatar billede emureactor Nybegynder
15. december 2004 - 20:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytning af indhold til ny host

Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle smide denne her henne så det endte med at blive herinde da min site er opbygget i PHP.

Grundet en masse problemer med mit site valgte jeg at skifte host. Min gamle host lå på en freeBSD server og nu er jeg kommet over på en windows server med safemode on.

Der er absolut INGENTING der virker af mine php scripts. Jeg bruger følgende include metode:

<?php
include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/include/top1.php');
?>

får følgende fejlmeddelese:

Notice: Undefined index: DOCUMENT_ROOT in D:\www\minside.dk\about.php on line 3

Warning: main(/include/top1.php): failed to open stream: No such file or directory in D:\www\minside.dk\about.php on line 3

Warning: main(): Failed opening '/include/top1.php' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in D:\www\minside.dk\about.php on line 3

Osv. hvis der er noget jeg skal have includet på alle mine server.

Min struktur er fuldstændig kopieret fra den gamle webhost så mit spørgsmål er lidt:

Hvilke forskelle vil der komme i og med jeg skifter til en windows server og hvorfor virker mit include ikke.

Jeg fatter simpelthen ikke at man ikke bare kan uploade det også virker det )selvf. med ændring af mysql database og login osv.

Tak...
Avatar billede googolplex Novice
15. december 2004 - 20:36 #1
Af samme grund holder jeg mig fra IIS ;)

Er du sikker på at PHP er installeret korrekt? Hvilken version ?

'DOCUMENT_ROOT not available when using PHP with IIS5 (cgi Version).
Works fine on Linux / Apache' - Kunne være en grund.

Prøv med:

$HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT']

$DOCUMENT_ROOT
Avatar billede emureactor Nybegynder
15. december 2004 - 20:42 #2
www.emureactor.dk/phpinfo.php

hjælper det noget :S ?
Avatar billede googolplex Novice
15. december 2004 - 21:34 #3
Jeg tror ikke $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] er defineret i den version af IIS der bruges, husk på at det er en Apache variabel.

Har du prøvet de 2 ting jeg skrev:

$HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT']

$DOCUMENT_ROOT
Avatar billede googolplex Novice
15. december 2004 - 21:35 #4
Ellers kan du jo bare skrive den fulde sti selv.
Avatar billede emureactor Nybegynder
15. december 2004 - 21:54 #5
Jeg har ikke prøvet nogen af delene af den simple årsag at jeg blir flyttet over på en freebsd server - jeg håber lidt og tror på at det kan afhjælpe problemet.
Avatar billede emureactor Nybegynder
15. december 2004 - 22:00 #6
hvordan linker jeg til den fulde sti ?

<?php
include(D:\www\minside.dk\include\top1.php');
?>

?
Avatar billede emureactor Nybegynder
15. december 2004 - 22:11 #7
Gah glem det sidste spørgsmål, du får lige en håndfuld point :P