Avatar billede heinus Nybegynder
15. december 2004 - 16:59 Der er 3 kommentarer

hjælp en rookie

Går og roder med at bygge sites i ren css, men der er et par ting jeg vist ikke helt har fattet...

Mit spørgsmål er  : Når nu jeg eks laver et div = layer ? i dreamweaver - så bliver det jo ikke automatisk indskrevet i mit css dokument. Er det muligt at få denne Wysiwyg funktion i forbindelse med sites i css. Eller hedder den ændring af kode = test osv osv? man laver altså ikke rene css sites i DW ?
Så man skal vel forvente en del træningstid, før man når op på en fornuftig produktions hastighed..
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2004 - 23:17 #1
<ole>

Ren CSS kan du ikke skrive noget i - og jeg forstår ikke helt, hvad du spørger om  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede heinus Nybegynder
16. december 2004 - 09:15 #2
Det jeg tænker på er sites som http://www.csszengarden.com
Om jeg beskriver det forkert ved at kalde det ren css ved jeg ikke.
Pointen er når man eks tager kildekoden og css dokumentet fra zengarden om smider det i dreamweaver, kan man ikke se de layers der reelt er, i layout mode. Alt er som jeg forstår det, defineret i css dokumentet. Da jeg ikke er kodehaj og vant til at bygge mine sites med tables i wysiwyg, tænker jeg bare på om ikke der en nemmere måde at gøre det på, men hvor man stadig beholder det smarte med at kunne redigere et sted, men samtidig ændre noget på samtlige sider.

Det kan godt være jeg spørger lidt dumt/forkert, men ved ikke hvordan jeg ellers skal formulere det. Håber dog det bringer lidt lys over mit spg.

Heinus
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 00:58 #3
Hvad csszengarden.com - så er det desværre en udbredt misforståelse, at de skriver god CSS. Det er ikke tilfældet. Tværtimod har de tydeligvis slet ikke forstået kernen i CSS - nemlig nedarvning gennem klasser. Det, de skriver, er temmelig misforstået ... hvilket man kan forvisse sig om, hvis man gider læse W3C's dokumenter om CSS ordentligt igennem  :)

Til selve spørgsmålet er der kun at sige: Det er et DreamWeaver spørgsmål ... ikke et CSS spørgsmål. Prøv at stille det i kategorien 'Programmer->HTML-Editorer'  :)