Avatar billede jernespand Nybegynder
15. december 2004 - 13:59 Der er 1 kommentar

loop timing

Hvordan kan jeg kortollere et loop i asp sådan her:
---------------------------
Do while a<6000
    a=a+1
    response.write "BLE"
    !!VENT 10 SEKUNDER!!!
Loop

loopet stal ta' nogle timer at udføre, så det ikke stresser serveren for meget.
Jeg har sat ASPscript timeout til 99999999sek.

Nogle Forslag?
Avatar billede langthjem Nybegynder
15. december 2004 - 19:31 #1
Du kan gøre det med denne komponent fra ServerObjects: http://www.serverobjects.com/comp/waitfor.zip
Desværre er der ingen indbyggede funktioner i ASP, men jeg har tidligere gjort det ved at føre en tæller videre via querystring, og så lavet en redirection i JavaScript.