Avatar billede hmann Nybegynder
15. december 2004 - 11:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Apache/PHP/informix db

Hejsa,

jeg har uden problemer arbejdet med en apache webserver, php og en mysql database hvor jeg har brugt mysql_connect(), mysql_fetch_array() osv..

nu vil jeg så gerne connecte til og arbejde på min informix database! har installeret apache 2.0.50 på min win XP, installeret PHP5 og det fungerer fint.

har så læst mig til at jeg nu skal bruge funktioner der starter med ifx_ (istedet for mysql_*) - jeg kan sagtens finde dokumentation for hvilke funktioner jeg skal bruge og hvordan de bruges - MEN:

Hvordan får jeg php til at genkende ifx_ funktionerne, så den ikke bare returnerer med: kald til ukendt funnktion?

jeg har fjernet "kommentartegnet" foran linien "extension=php_ifx.dll" i min php.ini-fil, men hvad skal der mere gøres for at det kører??

mvh
HMann
Avatar billede hmann Nybegynder
15. december 2004 - 11:14 #1
har læst list her, men er ikke helt med på hvad der skal ske:
http://php.mirrors.powertrip.co.za/manual/en/ref.ifx.php
Avatar billede hmann Nybegynder
16. december 2004 - 12:50 #2
omformulerer og flytter spørgsmålet over i PHP-kategorien!