Avatar billede drdreeper Nybegynder
15. december 2004 - 01:54 Der er 1 kommentar

Variabel fra cookie til php via POST

En lille ombygningsopgave;
Her har du spillet: http://www.neave.com/games/tetris/game.php
Her har du koden: http://www.neave.com/games/tetris/tetris_fla.zip

Efter man er "død" bliver man bedt om at indtaste sit navn, og så kan man registrere sin highscore. Den skærm vil jeg have ændret, så man ikke kan indtaste sit navn. Til gengæld skal "accountid" aflæses, og sendes med den POST forespørgsel som spillet laver, så den gemmer highscoren.

"accountid" findes ved, at jeg loader spillet med "tetris.swf?accountid=x".

Er der nogen der vil påtage sig den opgave?
Jeg kan desværre kun tilbyde 200 pts. og en gmail invite...
Avatar billede drdreeper Nybegynder
15. december 2004 - 03:05 #1
stop();

// Show scoreboard with loaded ranks, names and scores for this page
showScores = function() {
    for (var i=10; i>0; i--) {
        var n = scoreboard_lv["name" + (page + i)];
        var s = scoreboard_lv["score" + (page + i)];
        var l_mc = this["line" + i + "_mc"];
        l_mc.rank_txt.text = (page + i) + ".";
        l_mc.name_txt.text = n.length ? n.toLowerCase() : "-";
        l_mc.score_txt.text = s.length ? s.addCommas() : "-";
        l_mc.rank_txt.textColor = l_mc.name_txt.textColor = l_mc.score_txt.textColor = (game_so.data.playerName.length && n.toLowerCase() == game_so.data.playerName.toLowerCase()) ? 0xFFFFFF : 0x7788AA;
        l_mc._visible = true;
        loading_mc._visible = false;
    }
};

page = 0; // Start at page 0
maxScore = 100; // Maximum amount of scores to show is set by high score script on server

// Send score, load new scoreboard
scoreboard_lv = new LoadVars();
if (score > 0 && game_so.data.playerName.length > 0) {
    // If there's a score and a playerName, send it to high score script
    scoreboard_lv.score = score;
    scoreboard_lv.name = game_so.data.playerName.toLowerCase();
}
scoreboard_lv.game = "tetris";

// Change this URL to point to the scores script on your server
scoreboard_lv.sendAndLoad("http://www.neave.com/games/games_score_text.php", scoreboard_lv, "POST");

// Scoreboard data handler
scoreboard_lv.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        // Access to high score script successful
        if (Boolean(scoreboard_lv.success)) {
            // Script returns success=1 and no error
            next_btn._visible = true; // Allow clicking on next button
            // Maximum scores to be shown set by server side script (multiple of 10)
            if (scoreboard_lv.maxScore.length > 0) maxScore = Number(scoreboard_lv.maxScore);
            showScores();
        }
        else {
            // Script returns an error message
            loading_mc.errorMsg = scoreboard_lv.errorMsg.toLowerCase();
            loading_mc.gotoAndStop(2);
        }
    else {
        // Could not access high score script
        loading_mc.errorMsg = "could not access scores.";
        loading_mc.gotoAndStop(2);
    }
};

score = 0; // Reset score
next_btn._visible = last_btn._visible = false; // Hide last buttons

// Last 10 button
last_btn.onPress = function() {
    page -= 10;
    if (page < 0) page = 0;
    if (page < 10) last_btn._visible = false;
    next_btn._visible = true;
    showScores();
};

// Next 10 button
next_btn.onPress = function() {
    page += 10;
    if (page > maxScore) page = maxScore;
    if (page > maxScore - 20) next_btn._visible = false;
    last_btn._visible = true;
    showScores();
};

// New Game button
newGame_btn.onRelease = function() {
    gotoAndStop("Intro", 2);
};