Avatar billede alfred Nybegynder
16. marts 2001 - 13:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HTML progressbar i Media Player

Jeg skal bruge et script der kan lave en progressbar i HTML/DHTML/JAVASCRIPT. Jeg har prøvet at kigge på www.msdn.microsoft.com men kan ikke finde en måde at bruge sit eget design på en progressbar. De vil åbenbart gerne have at man bruger deres progressbar, tiltrods for at man kan lave alle mulige knapper i eget design.

Jeg forestiller mig at der nok skal bruges layers til at lave en progressbar i html, men alle løsninger er velkomne.

/Alfred
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. marts 2001 - 13:26 #1
Du skal huske på at en progressbar kun er understøttet fra og med IE 4.

Her er der et link til en progressbar: http://www.hotscripts.com/Detailed/3246.html

/per
Avatar billede alfred Nybegynder
16. marts 2001 - 14:01 #2
jeg skal bruge koden og ikke en henvisning til noget udefinerbart asp.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. marts 2001 - 15:11 #3
Alfred - Klap hesten og opret spørgsmålet i den rigtige kategori i stedet. Du kunne prøve f.eks HTML/DHTML/JAVASCRIPT
Avatar billede samf Nybegynder
17. marts 2001 - 22:18 #4
prøv det her
(hvis jeg altså har forstået spørgsmålet rigtigt)

<script>
function updatePosition(){
if(checkDur==true){
calcDuration();
}
if (co_MediaPlayer.CurrentPosition < 10){
calcDuration();
}
if (co_MediaPlayer.BufferingProgress <= 70){
var statusValue = \"buffering: \" + co_MediaPlayer.BufferingProgress + \"%\";
}else{
var statusValue = \"SAMF: \" + formatDuration(co_MediaPlayer.CurrentPosition)
}
if(\"\" == \"1\"){
statusValue = statusValue + \" | \" + duration
}
form1.mp_Position_counter.value = statusValue
form1.mp_Position_counter.size = statusValue.length
}

    function calcDuration(){
    if(co_MediaPlayer.PlayState==2){
    if(co_MediaPlayer.Duration > 0){
    duration = formatDuration(co_MediaPlayer.Duration)
    checkDur = false
                    }

            function formatDuration(seconds){
                hh = Math.floor(seconds/3600);
                var hhrem = seconds % 3600;
                mm = Math.floor(hhrem/60);
                ss = Math.floor(hhrem % 60);
                hh = hh + \"\";
                mm = mm + \"\";
                ss = ss + \"\";
                if(ss.length==1){
                    ss = \"0\" + ss;
                }
                if(hh > 0){
                    if(mm.length==1){
                        mm = \"0\" + mm;
                    }
                    return hh + \":\" + mm + \":\" + ss
                }else{
                    return mm + \":\" + ss
                }

</script>

andbring den i en tabel med baggrunds farven sort

<form name=form1 method=POST>
<input

style=\"BORDER-STYLE: none;BACKGROUND-COLOR: black; TEXT-AlIGN: center; FONT-SIZE: xx-small; COLOR: #99ff00; HEIGHT: 15px\"

name=\"mp_Position_counter\"

value=\"connecting...\"

size=20

READONLY>

</form>

husk at det ikke virker lokalt med kun fra en server
Avatar billede samf Nybegynder
17. marts 2001 - 22:22 #5
husk ikke at bruge et program som dreamweaver
da det af en eller anden grund fucker det op så det ikke virker (det er nok bare at åbne siden i dreamweaver så er alt ødelagt)hvorfor ved jeg ikke rigtigt
Avatar billede alfred Nybegynder
18. marts 2001 - 00:05 #6
samf >> ok, jeg plejer at bruge ultraedit som teksteditor. Jeg kan desværre ikke tjekke om det virker fordi det ligger ude på arbejdet, så du kan først få svar mandag. Det ser ellers fint ud. Har du et sted hvor man kan se det?

/Alfred
Avatar billede alfred Nybegynder
20. marts 2001 - 10:44 #7
samf >> umiddelbart virker det ikke. Der sker ikke noget når jeg afvikler min film. Er der noget der skal enables eller hvordan?

/Alfred
Avatar billede samf Nybegynder
22. marts 2001 - 18:52 #8
prøv at checkke den her
http://213.237.70.58/awfn/mvb
(filen der spiller kører vist ikke rigtigt på 56k)
så du skal nok have isdn
/samf
Avatar billede alfred Nybegynder
22. marts 2001 - 21:07 #9
samf >> ja, men det er jo ikke en progressbar - det er jo bare en status på hvor langt den er nået, men det jeg søger er noget grafik der bevæger sig og indikerer hvor langt filmen er nået.

/Alfred
Avatar billede samf Nybegynder
22. marts 2001 - 22:02 #10
sorry
Avatar billede samf Nybegynder
22. marts 2001 - 22:05 #11
du ka lave det i et rigtigt skin til mediaplayer 7
men jeg har ikke set det i en embedet player
Avatar billede samf Nybegynder
22. marts 2001 - 22:11 #12
hvis du er intereseret kan du læse om skins (wms/wmz) her http://msdn.microsoft.com/library/psdk/wm_media/wmplay/mmp_sdk/aboutskins.htm

der er også en masse tutorials til download
Avatar billede alfred Nybegynder
24. marts 2001 - 08:33 #13
samf >> ja, det er meget omfattende. Jeg har brugt rigtigt lang tid på at prøve at finde noget om hvordan man laver en embedded progressbar på msdn, men uden held. Efterhånden tror jeg ikke at det kan lade sig gøre, men jeg håber stadig at jeg finder en løsning. Hvis jeg bruger skins er det ikke noget problem, men de kan ikke bruges sammen med ie, så det er lige fedt :-( Hvis jeg finder en løsning skal jeg nok poste den her, men jeg har mine tvivl. Tak for indsatsen.

/Alfred
Avatar billede dope Nybegynder
03. maj 2001 - 00:20 #14
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. maj 2001 - 11:46 #15
Hey Alfred. Hvis du er interesseret kan jeg lave en i en kombinerert Flashplayer. Kan desværre ikke finde ud af at lave den i rén html...
Avatar billede alfred Nybegynder
08. maj 2001 - 23:10 #16
nikolajdu >> :-) Nej, desværre kan jeg ikke bruge en flashting til at løse problemet, men jeg prøver at fikse noget javascripthalløj der kan styre et stykke grafik.